۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

روزنامه آمریکايی: رژیم تهران درصدد دورزدن تحریمها


خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی به نقل از برخی تحلیلگران اذعان کرد که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی به هدف خود یعنی تغییر رفتار هسته‌ای تهران دست نیافته‌اند.

به گزارش روزنامه آمریکایی یو‌اس‌ای‌تودی، رژیم ایران علی‌رغم تحریم‌های بین‌المللی در حال یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌هایی است که قصد دارند جمهوری اسلامی را مجبور به ترک برنامه هسته‌ای خود کنند.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرده که این کار در حالی انجام می‌شود که تحریم‌ها توانسته است فشارهایی را به مردم ایران وارد سازد.

"کنث کاتزمن"، کارشناس امور خاورمیانه در سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا بر این باور است که تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم ایران اثر گذاشته‌اند اما سوال اینجاست که آیا تاثیرها به‌حدی بوده است که آنها عملکرد خود را تغییر دهند یا نه؟

برخی تحلیلگران دیگر بر این عقیده‌اند که که علی‌رغم کاهش صادرات نفت ایران و افزایش تورم در این کشور، تحریم‌ها تاثیر مدنظر را بر رژیم ایران نداشته‌اند. ایالات متحده مدعی‌ست که جمهوری اسلامی به‌دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است.

مدیر تیم ایران در پروژه "تهدیدهای بحرانی" موسسه آمریکن انترپرایز می‌گوید که هیچ نشانه‌ای از این وجود ندارد که تحریم‌ها رهبران رژیم ایران را به بازاندیشی در خصوص برنامه هسته‌ای آنها واداشته باشند. 

وی مدعی‌ست که تنها امری که ممکن است منجر به تغییر رفتار رژیم ایران شود، خطری‌ست که تهدیدی برای بقای نظام سیاسی ایران باشد.