۱۳۹۱ اردیبهشت ۷, پنجشنبه

خدام: رژيم تهران مسئول کشتار مخالفان در سوريه است


عبدالحليم خدام، معاون سابق رئيس جمهور سوريه طی مصاحبه ای، جمهوری اسلامی را به دست داشتن در کشتار مخالفان سوری متهم کرد و گفت، رژيم تهران مسئول کشتار روزانه دهها نفر در سوريه است.

این مقام سابق سوری که از سال 2005 میلادی در فرانسه در تبعید به سر می برد، افزود، همپيمانان رژيم تهران نیز برای کشتار مردم سوریه در کنار سپاه پاسداران قرار دارند از جمله حزب الله لبنان و دولت عراق که متاسفانه اکنون به حکومت خونريز بشار اسد یاری می رساند.


قتل افرادی که با ناظران بین المللی دیدار می کنند 

تلويزيون سی سی ان به نقل از مخالفان سوری گزارش داد که تعدادی از افرادی که در شهر حما با ناظران بین المللی ديدار کرده بودند، شناسايی و اعدام شدند.

یک سخنگوی سازمان ملل نیز کشته شدن اين افراد را تاييد کرده است. 

این سخنگو گفت، به محض اينکه ناظران بین المللی از شهرها خارج می شود، نيروهای بشار اسد اقدام به کشتار مردم می کنند.


کار ناظران سازمان ملل شبيه به جوک است

از سوی دیگر سناتور جان مک کين با انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل گفت، با وجود ادامه کشتار در سوريه، کار ناظران شبيه به جوک است.

این سناتور بانفوذ آمریکايی گفت، وقتی می بينيم رژيم سوريه مردم را بعد از ملاقات با ناظران به قتل می رساند، بايد گفت اين يک سيلی به طرح سازمان ملل و هيئـت اعزامی آن است.

سناتور مک کین همچنین از دولت اوباما نیز انتقاد کرد و گفت، در حالی که قتل عام مردم سوریه ادامه دارد، ما کالاهای لوکس را تحريم می کنيم، اين بی عملی اوضاع را بدتر کرده است.