۱۳۹۱ خرداد ۶, شنبه

كارشناس اقتصادی: نرخ بيكاری بيش از 23 درصد است

با در نظر گرفتن بيكاري پنهان مي توان آمار را در كشور بيش از 23 درصد اعلام كرد/ حجم پول های سرگردان در جامعه هم اکنون به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است.

ایلنا: حسن اعتضادي با تاكيد بر لزوم افزايش سياست هاي حمايتي دولت از اقليت هاي مذهبي در مناطق مرزي كشور خاطرنشان ساخت: هم اكنون مردمي كه در مناطق مرزي كشور زندگي مي كنند به دليل عدم وجود فرصت هاي شغلي مجبور به قاچاق كالا هستند. 

اين كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار ايلنا اعلام كرد: دولت به صورت غير مستقيم و ناخواسته موجب ترويج قاچاق كالا در مناطق مرزي شده است. 

وي اجراي سياست هاي غلط اقتصادي را موجب افزايش بيش از پيش نرخ بيكاري اعلام كرد و خاطرنشان ساخت: با در نظر گرفتن بيكاري پنهان مي توان آمار را در كشور بيش از 23 درصد اعلام كرد. 

اين كارشناس اقتصادي با تاکید بر لزوم افزایش حجم سرمایه گذاری های خارجی در ایران یادآور شد: اعمال تحریم ها علیه ایران سبب کاهش سرمایه گذاری خارجی شده که می توان يكي ديگر از دلايل بحران بیکاری را از تبعات این رخداد جهانی دانست. 

وي یاد آور شد: به منظور جذب سپرده‌های مردم در بانک ها باید نرخ سود سپرده گذاری در بانک های کشور نرخ جذاب و قابل قبولی باشد. از این رو تا زمانی که نرخ طلا و ارز در بازار ایران بالاست مردم تمایلی به سپرده گذاری در بانک ها ندارند. و سرمایه ها از بخش تولید خارج و در بازار ارز پس انداز می شود. 

اعتضادي با اشاره به افزایش حجم پول های سرگردان در کشور یاد آور شد: حجم پول های سرگردان در جامعه هم اکنون به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است.