۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

تهدید سپاه پاسداران علیه آمریکا با قایق‌های انتحاری


رادیو فرانسه: فرماندۀ نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت اگر آمریکا با جمهوری اسلامی وارد جنگ شود، قایق‌های تندرو و مسلح در این جنگ تعیین تکلیف خواهد کرد. به گفتۀ وی هیچ کشوری جز ایران نتوانسته قایق‌هایی تولید کند که در سرعت‌های بالا قادر به شلیک موشک باشد. وی دانشگاه‌ها را تشویق کرد که در این عرصه به فعالیت بپردازند.

به نوشتۀ خبرگزاری فارس فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریادار علی فدوی، در مراسم افتتاح "دومین همایش ملی شناورهای تندرو" که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در بارۀ این قایق‌ها توضیحاتی داد و گفت: "هنوز بخش‌های مجهولی در علم قایق‌های تندرو برای ما باقی مانده است".
وی ادعا کرد که "بسیاری از کشورها در این عرصه حتی ورود هم پیدا نکردند، و بعضی مانند آمریکا بعد از مدت کوتاهی از آن خارج شدند".
به گفتۀ دریادار فدوی ایران توانسته است از زمان جنگ سرعت شناورهای خود را افزایش دهد.
او افزود: "در دنیا، شناور تندرویی که مسلح بوده و درحال حرکت با سرعت‌های بالا توانایی شلیک داشته باشد، تنها در ایران وجود دارد".
او در جای دیگری از سخنانش اضافه کرد: "ما هم‌اکنون قایق‌های تندرویی داریم که در سرعت بالای ٦٠ کیلومتر، قابلیت پرتاب موشک دارند".

سردار فدوی سپس تأکید کرد که پژوهش در این زمینه باید دردانشگاه‌های ایران ادامه یابد. او توضیح داد که ایران "بهترین بدنه‌های شناورهای تندرو" را در اختیار دارد اما "اینها کافی نیست و این مساله بایستی در عرصه‌های علمی، به ویژه در دانشگاه‌ها پیگیری شود".
وی صریحاً دانشگاه‌ها را به فعالیت در این زمینه تشویق کرد و گفت: "ما اعلام می‌کنیم کسانی که وارد این عرصه شوند، چه از طرف وزارت دفاع، چه ارتش و چه سپاه، پشتیبانی می‌شوند... البته مراکز علمی و دانشگاهی ما باید وارد این عرصه شوند".
وی در عین حال اعتراف کرد که "برای ساخت پروانۀ قایق‌های تندرو با چند دانشگاه همکاری داشتیم اما به نتایج مطلوبی نرسیده‌ایم".
فدوی اهمیت پژوهش‌های نظامی را یادآور شد و گفت: "نقطه عطف همه مسائل علمی حتی در آمریکا حول مسائل نظامی است و باید تلاش کنیم که این مسائل را در کشور نهادینه کنیم که این امر توسط دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است".
فرماندۀ نیروی دریایی سپاه پاسداران ادعا کرد که ایران دارای "هزاران فروند شناور تندرو" است که بیست‌هزار فروند آن کاربرد نظامی دارد.
وی در پایان به احتمال جنگ در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: "اگر آمریکا وارد جنگ با ایران شود این عرصه یعنی عرصه شناورهای تندرو و مسلح بین ما و آمریکا تعیین تکلیف قطعی خواهد کرد".