۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۵, دوشنبه

بحرین؛ واکنش شدیداللحن عربستان به بیانیه مجلس رژیم




به گزار خبرگزاری فرانسه از ریاض، دولت عربستان امروز در واکنشی شدید اللحن از رژیم تهران خواست که از دخالت در امور مربوط به عربستان و بحرین خودداری کند.

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان سعودی که در پایان نشست شورای همکاری خلیج فارس، در یک کنفرانس خبری در ریاض سخن می گفت، اظهار داشت، مسایل مربوط به عربستان و بحرین، هیچ ربطی به رژیم تهران ندارد و این رژیم  بهتر است در امور این دو کشور دخالت نکند.

نشست امروز شش کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برای بررسی طرح تشکیل یک کنفدراسیون میان این کشورها جهت همکاریهای وسيعتر سياسی و امنيتی برگزار شده است.

رژیم تهران روز دوشنبه به این طرح شدیدا واکنش نشان داد و رسانه های حکومتی هدف از تشکیل کنفدراسیون در شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس را رویارویی با جمهوری اسلامی دانستند.

این طرح در شرایطی بررسی می شود که تنش میان رژیم تهران و کشورهای عربی خلیج فارس بر سر بحرین بالا گرفته است.

مجلس شورای اسلامی امروز در بیانه ای با حمله شدید به عربستان سعودی اعلام کرد که رياض پس از شکست در سرکوب مردم بحرين تصميم گرفت بحرين را به عربستان الحاق کند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفته اگر قرار است بحرین واگذار شود، بايد به جمهوری اسلامی واگذار شود، نه به عربستان.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با تائید این اظهارات گفته، بحرين لقمه ای نيست که به سادگی از حلقوم کسی پائین رود.

وزیر خارجه عربستان در واکنش به بیانیه مجلس شورای اسلامی و اظهارات لاریجانی گفته، ما این بیانیه و اظهارات را تهدیدی علیه امنیت و تمامیت ارضی کشورهای عربی می دانیم که برای ما غیرقابل قبول است.