۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

تهدید اتمی؛ واکنش سفیر رژیم به اظهارات مقام روس

خبرگزاری مهر: سفیر ایران در روسیه گفت: سخنان نیکولای ماکاروف رئیس ستاد کل ارتش روسیه در مورد امکان تهدید امنیت روسیه از طرف ایران، باعث تعجب تهران شده است.

محمود رضا سجادی سفیر ایران در مسکو در گفتگو با خبرگزاری «روس بیزنس کنسالتینگ»، اعلام کرد : سخنان نیکولای ماکاروف رئیس ستاد کل روسیه در مورد امکان تهدید امنیت روسیه از طرف ایران باعث تعجب تهران شده است.

سفیر ایران گفت: «در واقع متأسفم که خطر واقعی برای امنیت روسیه از طرف ناتو با این تهدید ساختگی مقایسه می‌شود».

سجادی افزود: برغم تمام مساعی روسیه و آمادگی آن برای رفتن به پیشواز طرف مقابل، اعضای ناتو تلاش برای توسعه همکاری را نادیده میگیرند».

وی خاطر نشان کرد: «معرفی ایران دوست روسیه به عنوان یک دشمن باعث کاهش خطر ناتو برای آن نمیشود».

همچنین محمود رضا سجادی سفیر ایران در مسکو در گفت‌وگو با بلومبرگ تأکید کرد: اتحادیه اروپا با تهدید اعمال مجازاتهای نفتی در واقع سعی میکند با تفنگ بدون فشنگ ایران را تهدید کرده باشد.

وی افزود: «مجازاتهای نفتی اروپا علیه ایران در واقع دچار شکست میشود. برای مثال، یکی از کشورهای اروپایی دریافت کننده نفت ما در واقع این نفت را به عنوان قیمت پروژه های قبلاً اجرا شده در ایران دریافت میکند».

وی افزود: «اگر کشوری دوست دارد پروژه هایی را بطور رایگان عملی کند البته کار خودش است ولی از آنجا که این قراردادی است که قبلاً امضا شده بود پس اگر نفت نباشد تنها معنی آن عدم پرداخت در ازای پروژه خواهد بود». علاوه بر این، به گفته  سجادی، تولید نفت در جهان حد و حدود معینی دارد و «بازی با نفت میتواند برای اقتصاد اروپا خیلی خطرناک باشد».