۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۷, یکشنبه

بيكاری کارگران فصلی کشت و صنعت کارون شوشتر


دو هزار کارگر فصلی «نی بُر» در اعتراض به اخراجشان قبل از پایان فصل برداشت در محوطه کارخانه تجمع کردند/ بهانه مسئولان از اخراج کارگران پیش از موعد مقرر این بوده که مي‌خواهند اجرای این پروژه را به پیمانکار ديگري بسپارند. 

ایلنا: عضو شورای اسلامی کار کارگران نی بر کشت صنعت کارون شوشتر گفت: دو هزار کارگر فصلی «نی بُر» کشت و صنعت کارون شوشتر در اعتراض به اخراج‌شان، پيش از پایان برداشت محصول و همچنین در خصوص عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل طي دو روز گذشته در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند. 

رحم خدا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ضمن اشاره به اینکه کارگران فصلی به کار تخصصی بریدن نی اشتغال دارند خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای این کارگران شد و اظهار داشت: کارگران در ابتداي هر فصل برداشت تا پایان فصل مشغول بکار بودند اما امسال متاسفانه با وجود اینکه ۳۵۰۰ هکتار از نی‌ها باقی مانده است از کارگران خواسته شده بر سر کار خود حاضر نشوند. 

او افزود: عده زیادی از کارگران نی بر کشت و صنعت به سن بازنشستگی رسیده‌اند اما به دلیل تعویق در پرداخت حق بیمه توسط کارفرما امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای بازنشستگي تامین اجتماعی را ندارند، علاوه بر این سازمان تامین اجتماعی کار این کارگران را جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب نمی‌کند. 

او یاد آور شد: کارگران فصلی نی بر تا پایان برداشت نی، قرار داد امضاء کرده‌اند و بهانه مسئولان این واحد تولیدی از اخراج کارگران پیش از موعد مقرر این بوده که مي‌خواهند اجرای این پروژه را به پیمانکاران دیگری واگذار کنند. 

عباسی همچنین گفت: طرح طبقه بندی مشاغل برای این کارگران مصوب شده بود اما اجرای این طرح با مخالفت مدیریت جدید به جهت عدم پرداخت مابه‌تفاوت سالهای ۷۲ کارگران تا هم اکنون متوقف شده است.