۱۳۹۱ آذر ۳۰, پنجشنبه

آکسیون اعتراضی به نقض حقوق بشر در ایران” مقابل وزارت امورخارجه بلژیک”




روز جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۱(۱۴ دسامبر ۲۰۱۲) در اعتراض به  اعدامهای گسترده و نقض حقوق بشر در ایران تحت حاکمیت ملا ها، ایرانیان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران با دردست داشتن عکس شهدای اخیر مقاومت و زندانیان در بند هواداران سازمان مجاهدین خانم آلمیرا واضحان، ..... و نیز خانم نسرین ستوده در مقابل وزارات خارجه بلژیک در بروکسل یک اکسیون برگزار کردند. در این اکسیون برپایی یک صحنه نمایش اعدام سمبل اعدامهای روزانه در ایران را به نمایش میگذاشت. در جریان آکسیون نماینده و معاون دفتر وزارت امور خارجه با حضور در محل اکسیون با ایرانیان هوادار مقاومت دیدار نمود.

سپس یک هیئت از خانواده شهدای مجاهدین خلق و قیام کننده گان به وزارت خارجه بلژیک مراجعه کردند در دیدار با نماینده و معاون دفتر وزارت امور خارجه خواستار بستن سفارت رژیم ملاها  در بلژیک و بردن وضعیت نقض حقوق بشر رژیم ملاهای حاکم بر ایران به شورای امنیت شدند. هیئت ایرانیان هوادار مقاومت ایران متشکل از خانم ها راضیه پرندک و دکتر افسانه کاشفی” مسئول جامعه زنان ایرانی مقیم بلژیک” و آقای مهدی نوبری وضعیت حقوق بشر و اعدامها در ایران که به خاطر ترس از سرنگونی رژیم افزایش یافته را شرح داده و گفتند: در ایران مادر و خانواده ایرانیان آزادی خواهی که فرزندانشان به اشرف رفته اند دستگیر و بعد اعدام میشوند یا مورد ضرب وشتم بیرحمانه قرارمیگیرند. در حال حاضر تعدادی از این خانواده مثل خانم آلمیرا واضحان و....زیر اعدام هستند. هیئت گسترش مداخلات رژیم در منطقه و مشخصا در سوریه در وحشت از رسیدن نوبت سرنگونی رژیم خود ملاها را توضیح دادند و اضافه کردند که دیگر برای همگان مشخص شده  که مماشات  با این رژیم فقط و فقط فرصت دادن به پیشرفت رژیم در تهیه سلاح های کشتارهای جمعی است. هیئت همچنین افزود: سفارت خانه های رژیم در همه کشورها و مشخصا بلژیک مرکز صدور تروریسم و خرابکاری میباشد شما باید اقدام به بستن این مراکز تروریستی و بنیادگرایی بکنید، ما از وزارت خارجه میخواهیم که نقض حقوق بشر درایران را  که طی ماه گذشته بیشتر از ۳۰ نفر اعدام کرده  به شورای امنیت ببرند. تنها راه جلوگیری از اعدامها همانا سرنگونی ملا هاست.
نماینده و معاون دفتر وزارت امور خارجه که به گرمی از هیئت استقبال کرده بود گفت: بنظر ما هم مذاکره با این رژیم دیگر جواب ندارد و راه حل درستی نیست. ... در مورد بردن رژیم به شورا ی امنیت نیز هر کاری از دستمان بیاید میکنیم و در ژنو هم میتوانیم کمکتان بکنیم.