۱۳۹۱ آذر ۳۰, پنجشنبه

عبدالفتاح سلطانی در بیمارستان سینا بستری شد


خبرگزاری هرانا - عبدالفتاح سلطانی وکیل پایه یک دادگستری، فعال سر‌شناس حقوق بشر و زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین جهت آزمایشات پزشکی در بیمارستان سینا بستری شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالفتاح سلطانی عضو هیات رئیسهٔ کانون وکلای دادگستری که به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است، صبح روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه جهت انجام آزمایشات پزشکی به بیمارستان سینا منتقل و بدستور پزشکان بیمارستان بستری گردید.

این وکیل در بند که از بیماری کم خونی و ناراحتی‌های شدید گوارشی و زخم معده رنج می‌برد وکالت بسیاری از فعالین سیاسی و مدنی را برعهده داشته است.

این عضو کانون مدافعان حقوق بشر درمدت حضور در بند ۲۰۹ به علت تغذیه نا‌مناسب، به مشکلات گوارشی مبتلا شد و طی ماه‌های گذشته چندین نوبت به بیمارستان خارج از زندان اعزام شده است که در ‌‌نهایت پزشکان معالج وی تصمیم به بستری کردن وی برای انجام آزمایشات و درمان گرفتند.

عبدالفتاح سلطانی آخرین بار در ۱۹ شهریور ماه سال ۹۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشکیل جمعیت غیرقانونی، اجتماع و تبانی علیه نظام و تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت جایزه، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۸ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۳ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت تبدیل شد.