۱۳۹۱ دی ۲۵, دوشنبه

برگزاري مراسم سال نو در اور سوراواز



مريم رجوي: اميدوارم دولت فرانسه در مقابل ديكتاتوري ملايان بايستد و
پيشگام سياست تغيير در ايران و تحقق آزادي در اين كشور باشد

·        ژان پير بكه، شهردار اور سور اواز بيانيه يي را اعلام نمود كه در آن 3000 شهردار و منتخب فرانسوي از دولت فرانسه خواستار برسميت شناختن مقاومت ايران و حمايت از برنامه 10 ماده اي مريم رجوي پرزيدنت منتخب مقاومت شدند
·        در اين مراسم بيش از 60تن از شهرداران و منتخبان مردم فرانسه شركت داشتند

در روز 13 ژانويه در يك جلسه بزرگ كه در اور سور اواز با حضور بيش از هزار تن از منتخبان و شهرداران و اهالي وال دواز برگزار شد. خانم مريم رجوي، رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، سال نو را به به مردم فرانسه به ويژه حاميان مقاومت ايران در اين كشور تبريك گفت. دومينيك لوفور، نماينده پارلمان؛ ژان پيربكه، شهردار اورسوراواز؛ ژان پل ژاندون، شهردار سرژي؛ ژيلبر مرسك، شهردار ژويي لوموتيه، ، ژان پير مولر، شهردار مني آ وكسن، ميشل والاد، شهردار پيرله از جمله سخنرانان اين برنامه بودند.
خانم رجوي، سخنران ويژه اين برنامه، در نگاهي كوتاه به موفقيتهاي مقاومت در سال گذشته ازجمله به خروج مقاومت ايران از ليستهاي سياه دولتهاي آمريكا و كانادا اشاره كرد.
وي گفت ما سال 2013 را با اميدهاي بسياري كه تحقق آنها در دسترس است شروع ميكنيم. زمان زدن ضربه نهايي به بنيادگرايي در ايران فرا رسيده است. اين فرصت را كه لحظه يي تاريخي براي مردم ايران , مردم منطقه و جهان است، بايد دريافت.
مريم رجوي در مورد سرنوشت رژيم ملاها گفت: امسال در ايران يك وضعيت ملتهب وجود دارد و ملاها احساس خطر ميكنند چرا كه خود را در محاصره مردم ايران مييابند. تمام بن بستهاي آنها از همين ناشي ميشود : بنبست در برنامه اتمي،بن بست در جنگ قدرت دروني، بن بست بر سر انتخابات ژوئن و بنبست در رابطه با جامعه جهاني. از درون اين رژيم راه حلي متصور نيست. تنها راه حل تغيير اين رژيم است.
وي گفت اگر سال گذشته , جامعه بين المللي اقداماتي براي تحريم حكومت ملاها اتخاذ كرد , اكنون جهان بايد در كنار مردم ايران قرار گرفته و آن را براي سرنگوني ديكتاتوري بنيادگرا ياري كند.
خانم رجوي همچنين جامعه بين المللي را به شناسايي حقوق اعضاي مقاومت ايران در كمپهاي اشرف و لبيرتي در عراق ازجمله حق آزادي, حق جابه‌جايي, حق مالكيت آنها فرا خواند.
وي ضمن اشاره به نزديك شدن چشم انداز سرنگوني ديكتاتوري بشار اسد به واسطه مقاومت مردم سوريه، گفت: سرنگوني ديكتاتوري اسد بخشي از روند سرنگوني ملاهاي تهران است.
مريم رجوي ابراز اميدواري كرد كه دولت فرانسه پيشگام سياستي در جامعه جهاني باشد كه در مقابل ديكتاتوري ديني در ايران ايستادگي كرده و از تغيير در ايران و تحقق آزادي در اين كشور دفاع كند.
در اين جلسه جمعي از شهرداران استان وال دواز به همراه ژان پير بكه، عضو شوراي استان والدواز و شهردار اورسوراواز بيانيه يي را كه توسط 3000 هزار شهردار و منتخب فرانسوي و ازجمله شهرداران استان وال دواز امضا شده به اطلاع عموم رساندند. اين بيانيه از دولت فرانسه و اتحاديه اروپا مي خواهد كه از برنامه ده ماده يي خانم رجوي در دفاع از ارزشهاي جهانشمول حمايت كرده و مقاومت ايران براي استقرار ازاديهاي پايه يي و دموكراسي در ايران را به رسميت بشناسند.
در اين بيانيه شهرداران و منتخبان فرانسوي همچنين خواستار حمايت جامعه بين المللي از حقوق اعضاي مقاومت ايران در كمپهاي اشرف و ليبرتي در عراق و شناسايي كمپ ليبرتي به عنوان كمپ پناهندگي شدند.

ژان پير بكه ، طي سخناني در اين گردهمايي گفت: خواستهايي كه با هم در اين ابتداي سال بايد آرزو كنيم قبل از هر چيز اين است كه : خلق ايران , از دست ستمگرانش خلاص شود از دست سلطه يي كه در سراسر كشور و مردم ايران سنگيني ميكند رها شود.
خانم پرزيدنت , همه شهرداراني كه در اين جا حضور دارند و همه منتخبان در كنار شما هستند و چندين ماه است كه در تمامي جهان به شما خوشآمد گفته مي‌شود. شما توسط همه پارلمانها مورد استقبال قرار مي‌گيريد. مبارزه شما موفقيتهاي بسيار مهمي كسب كرده است. شوراي ملي مقاومت حالا شناخته شده است. ديگر به آن به عنوان يك آلترناتيو معتبر امكان پذير نگاه مي‌شود.
در اين گردهمايي نماينده وال دواز دومينيك لوفور ضمن حمايت از اين خواستهاي بيانيه گفت: 2012 سالي بود كه كه در آن پيشرفتهاي مشخصي بوجود آمد, بايستي كه سال 2013 نيز همينطور باشد و بلكه بيشتر از پارسال. ما فكر مي‌كنيم كه اين امكانپذير است چرا كه حكومت ايران وحشت دارد. او از آنچه كه در سوريه به وقوع خواهد پيوست وحشت دارد. حكومت ايران هم چنين از مقاومت ايران وحشت دارد, به همين خاطر هم بودكه سالها روي دولتها و دموكراسي‌هاي غربي فشار آورد و آنها مقداري به اين فشارها تن دادند.
اين مرحله خروج از ليست سياه پشت سر گذاشته شده است و يك مرحله ديگري را در پي دارد, مرحله به رسميت شناختن رسمي مقاومت ايران با همه اجزاي در برگيرنده آن. اين مطلقا ضروري است كه امروز اين گام برداشته شود, چرا كه كاملا ضروري است كه از مقاومت ايران و خلق ايران حمايت شود.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
24دي1391 (13ژانويه2013)