۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

تلفات آلودگی هوا حتی از زلزله هم بیشتر است

رئیس شورای شهر تهران گفت: زلزله و سکته قلبی، مرگ‌های آنی و لحظه‌ای است اما داشتن هوای ناپاک مرگ تدریجی است. مرگی که کسی هم متوجه آنها نشده و حتی شاید بیشتر از زلزله تلفات به بار بیاورد.
به گزارش خبرآنلاین؛ مهدی چمران امروز در جلسه شورای شهر تهران گفت: در هفته هوای پاک قرار داریم در حالی که عموما هوای ناپاک داریم و این موضوع نشان دهنده آن است که اسم و شعار مشکلی را حل نمی کند، سال‌هاست که این هفته را با همایش و سخنرانی برگزار می کنیم اما به آن عمل نکرده و به جایی نمی‌رسیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان این که هوای پاک نیاز اولیه هر انسانی است، گفت: مردم تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور باید در هوای ناپاک زندگی کنند چرا که عزم جدی برای از بین بردن آلودگی هوا وجود ندارد.

چمران گفت: بارها عنوان کرده ایم که این مسئله عملی و قابل حل است، به طور ضربتی نمی توان عمل کرد اما باید مدت زمان اجرای آن را کوتاه کنیم و مانند کشورهایی که در این راه موفق بودند آن را پیش ببریم.

او گفت: ما در مقابل نسلهای آینده مسئول هستیم. هوای ناپاک بر جسم و روح و حافظه نسل آینده تاثیر منفی می‌گذارد و ما همه اینها را می دانیم اما آن را رها کرده‌ایم و اقدامی انجام نمی‌دهیم.

چمران اظهار امیدواری کرد که کسانی که برنامه‌های این هفته را برگزار می کنند به ظاهر و اسم آن بسنده نکرده و در عمل کاری انجام دهند.