۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

بازداشت ۱۰ روزنامه‌نگار نشریات بهار٬ شرق٬ اعتماد٬ آرمان و آسمان


دست ‌کم ده تن از روزنامه‌نگاران نشریات اعتماد٬ شرق٬ بهار٬ آرمان و آسمان امروز یکشنبه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۱ در پی حضور هم‌زمان نیروهای امنیتی در این نشریات بازداشت شدند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از تهران٬ نیروهای امنیتی شامگاه یکشنبه با  حضور هم‌زمان در روزنامه‌های اعتماد٬ شرق٬ بهار و آرمان و نشریه آسمان کارت‌های خبرنگاری و تلفن‌های همراه افراد شاغل در این رسانه‌ها را توقیف کرده و  دست‌ کم ده تن از آنها را دستگیر کردند.

بر اساس آخبار ارسالی تا این لحظه جواد دلیری (سردبیر)، نسرین تخیری (دبیر سرویس اجتماعی) و ساسان آقایی (دبیر سرویس سیاسی) روزنامه اعتماد٬ مطهره شفیعی (دبیر سرویس سیاسی) و نرگس جودکی (دبیر سرویس اجتماعی) روزنامه آرمان٬ پوریا عالمی و پژمان موسوی از روزنامه شرق٬ امیلی امرایی از روزنامه بهار و اکبر منتجی از نشریه آسمان  و صبا آذرپیک در زمره بازداشت‌شدگان هستند.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی حکم بازداشت این روزنامه‌نگاران را در دست داشته‌اند و  احکام بازداشت از سوی "دادسرای فرهنگ و رسانه" صادر شده بود.

روزنامه‌های اعتماد٬ شرق٬ بهار و آرمان از جمله رسانه‌های مستقل و منتقد دولت هستند که در سال‌های گذشته بارها توقیف و روزنامه‌نگاران شاغل در آن بازداشت شده‌اند.

حمله به روزنامه‌های مستقل در حالی صورت می‌گیرد که روز شنبه٬ هفتم میلاد فدایی اصل (دبير سرويس سياسی خبرگزاری کار ايران) و سلیمان محمدی (عضو تحريريه روزنامه بهار) از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند. از زمان بازداشت این دو روزنامه‌نگار اطلاعی از وضعیت این دو روزنامه‌نگار در دست نیست و اتهامات آنها هنوز اعلام نشده است.