۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

آمریکا امسال تکلیف خود را با رژیم مشخص می کند

مجله آمریکایی ''تایم'' در مقاله ای سال 2013 را سالی دانسته است که آمریکا تکلیف خود را با رژیم تهران مشخص می کند؛ به گونه ای که یا با یک حکومت اسلامی اتمی کنار می آید یا با آن وارد جنگ خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل ار مجله ''تایم'' منتقدان نامزدی چاک هیگل برای وزارت دفاع آمریکا می گویند که دیدگاه او در مورد اسرائیل با جریان اصلی متفاوت است. اما مواضع واقعی هیگل این را نشان نمی دهد. او در بسیاری از موارد شبیه شیمون پرز، رئیس جمهوری اسرائیل فکر می کند که اخیرا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته، دولت اسرائیل برای رسیدن به صلح به اندازه کافی کار نمی کند.

شیمون پرز در این مصاحبه گفته بود اگر دیپلماسی قهرآمیز موفق نشود، باراک اوباما از گزینه نظامی علیه رژیم تهران بهره خواهد برد. مطمئن هستم.

این نشریه نوشت، هرچه که باشد دیدگاه هیگل در مورد رژیم تهران و اسرائیل اهمیت چندانی ندارد چرا که سیاست آمریکا در این باره از سوی کاخ سفید و کنگره تعیین می شود.

به نوشته تایم، تا چند ماه دیگر باراک اوباما با بحران درباره رژیم تهران مواجه خواهد شد. او پیشتر کنار آمدن با یک حکومت اسلامی مسلح به سلاح اتمی را رد کرده است. این بدان معنا است که یا رژیم تهران باید به خواسته های آمریکا گردن نهد و یا آمریکا مجبور به ورود به جنگ با این رژیم می شود.