۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

هشت گزارش اختصاصی حقوق بشری از هرانا

یک زندانی در ارومیه و در ملاء عام اعدام شد

خبرگزاری هرانا – یک زندانی متهم به قتل روز گذشته در شهر ارومیه و در انظار عمومی به دار آویخته شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این شهروند که حامد پيوسته نام داشت به اتهام قتل شاگرد كفش فروشى در روز عيد غدير امسال توسط دادگاه به اعدام محکوم شده بود که این حکم صبح امروز شنبه ٣٠ دی ماه در تقاطع بعثت - عطایی شهرستان ارومیه به اجرا درآمد.

تداوم بازداشت محمد توکلی در بازداشتگاه سپاه

خبرگزاری هرانا - علی رغم گذشت ۳ روز از بازداشت محمد توکلی، فعال صنفی معلمان، بازجویان پروندهاز دسترسی ایشان به وکیل ممانعت به عمل می‌آورند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد توکلی، فعال فرهنگی و عضو کانون صنفی معلمان کرمانشاه، روز پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۹۱ از طریق حراست آموزش و پروش کرمانشاه به اطلاعات سپاه احضار و سپس بازداشت شد.

محکومیت افسانه توقیر در دادگاه تجدید نظر تائید شد

خبرگزاری هرانا - تجدید نظر خواهی خانم افسانه توقیر در شعبه ششم تجدید نظر استان آذربایجان شرقی بررسی و حکم صادره در دادگاه بدوی عینا تائید شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانم افسانه توقیر که در تاریخ اول خرداد ۱۳۹۱ در مقابل دانشگاه تبریز توسط مامورین اطلاعات بازداشت شده بود از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب تبریز به یکسال حبس تعلیقی محکوم شد.


هفت شهروند بهایی در قزوین، احضار و بازجویی شدند

خبرگزاری هرانا – هفت شهروند بهایی ساکن قزوین از سوی اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اداره اطلاعات شهر قزوین شهروند بهایی به نام منیره شاه محمدی را طی تماس تلفنی احضار و به بازجویی از وی پرداخته است.

یک فعال صنفی معلمان در اصفهان آزاد شد

خبرگزاری هرانا – ایرج نجف آبادی، عضو کانون فرهنگیان اصفهان با تودیع وثیقه موقتا آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال صنفی که روز پنج شنبه پس از احضار به دادگاه بازداشت شده بود با تودیع وثیقه ۱۰ میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه موقتا آزاد شد.

انیسا فنائیان جهت اجرای حکم بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – انیسا فنائیان، شهروند بهایی ساکن سمنان جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۱ «انیسا فناییان (ایقانی)» شهروند بهایی ساکن سمنان پس از احضار و معرفی خود به زندان سمنان، بازداشت و جهت اجرای حکم به زندان زنان شهر مزبور منتقل شد.


یک شهروند بهایی از زندان تبریز آزاد شد

خبرگزاری هرانا – سینا اقدسی شهروند بهایی ساکن تبریز که در اواسط آذرماه سالجاری در تبریز بازداشت شده بود، ۲۸ دی ماه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سینا اقدسی از شهروندان بهایی ساکن تبریز که در تاریخ ۱۴ آذر توسط مامورین اطلاعات در محل کار بازداشت شده بود در تاریخ ۲۸ دی با تودیع وثیقه ازاد شد.

یورش گسترده و همزمان به منازل شهروندان بهایی قروه کردستان

خبرگزاری هرانا - صبح روز سه شنبه ۱۹ دی ماه در یک اقدام هماهنگ و سیستماتیک، سیزده گروه امنیتی با مراجعه منزل شهروندان بهایی در شهرستان قروه اقدام به تفتیش منزل کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیزده گروه هفت نفره از ماموران امنیتی به صورت همزمان به منازل ۱۳ شهروند بهایی ساکن شهرستان قروه مراجعه و با نشان دادن دست نوشته‌ای بدون مهر که توسط اداره اطلاعات نوشته و به امضای دادستان قروه رسیده بود، وارد منازل شهروندان بهایی شدند.