۱۳۹۱ اسفند ۱۹, شنبه

چهارشنبه سوري در شهرهاي مختلف و صدای انفجارهای نارنجکهای دستی

مردم بنا دارندکه امسال نیز شب چهارشنبه سوری را هر چه باشکوه تر برگزار کنند،به گزارش آژانس ایران خبر ,نزدیک شدن به چهار شنبه سوری در شهر اصفهان در اطراف میدان نقش جهان و بازار درون میدان تعداد زیادی فروشنده مواد آتش بازی و چهارشنبه سوری به چشم می خورند. انقدر فروششان خوب است که یکی از فروشندگان دست فروش امروز حدود ساعت ۱۱ صبح چهارشنبه ۱۶ اسفند تمام بار خود را فروخته و برای آوردن بار جدید به محل اسکان خود برگشت.


در تهران صدای انفجار های پیشواز چهارشنبه سوری از تمام شهر به گوش می رسد.
از صبح چهارشنبه ۱۶ اسفند از حدود ساعت ۱۱ صبح منطقه تهرانپارس به شدت در تمام کوچه پس کوچه ها حال وهوای چهارشنبه سوری گرفته بود. در اکثر کوچه ها و خیابان های اطراف4 راه تهرانپارس امروز صدای آتش بازی از سوی جوانان پرشور به گوش می رسید.
صدای انفجار های چهارشنبه سوری و پیشواز آن در میدان نبوت
امروز کودکان و نوجوانان علاقه مند به آیین های ایرانی از صبح شروع به ترکاندن ترقه ها و خواندن شعر یار دبستانی من کردند. تا حدی که خیلی از مردم جمع شده و به آتش بازی بچه ها نگاه میکردند.
به گفته يكي از هموطنان در تهران در ارتباط با اوضاع و احوال چهار شنبه سوری, کل ایران این مراسم را خیلی باشکوه اجرا میکنند ،بخصوص در تهران و منطقه غرب تهران از حالا صدای انفجارهای نارجکهای دستی را میشنوی ،بطوری که دیشب شیشه های خانه ها لرزید.
کمبود وسایل آتش بازی در مهاباد
خبر رسید که در شهر مهاباد با وجود مرزی بودن اما از حالا به دلیل کمبود وخرید زیاد مردم از وسایل آتش بازی برای چهارشنبه سوری این وسایل نادرشده و فروشندگان بار خود را برای یکی دو روز مانده به چهارشنبه سوری نگاه داشته اند و خیلی از فروشندگان هم به شهرهای دیگر رفته تا وسایل آتش بازی بخرند.
حضور نیروی انتظامی در بازار مهاباد برای جمع آوری وسایل آتش بازی برای شب چهارشنبه سوری
پنجشنبه۱۷ اسفند خبر رسید که خودروی نیروی انتظامی برای جمع آوری وسایل آتشبازی به بازار شهر مهاباد رفته و با مخالفت مردم مواجه شده است به طوری که نتوانسته غیر از چند مغازه و چند بسته مواد محترقه چیز دیگری به دست آورد.
لرزه چهار شنبه سوری امسال بر کاخ‌های پوشالی ظلم و ستم دیکتاتوری آخوندی که بر خون و رنج مردم میهنمان برپا گشته،همه کارگزاران حکومتی را به وحشت انداخته است.