۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

اخراج ۱۵۰ تن از روزنامه نگاران موسسه مطبوعاتي دولتي »ايران” در آستانه نمايش انتخابات رياست جمهوري


578776_157325194427728_815919716_nبه نقل از اخبار رسيده از تهران ۱۵۰ تن از روزنامه نگاران موسسه مطبوعاتي دولتي «ايران» اخراج شده اند.
بنا به اين گزارش حکم اخراج اين روزنامه نگاران را فردي به نام »شاکري» امضا کرده که مدير شبکه ايران و مشاور انتخاباتي-سياسي، اسفنديار رحيم مشايي است.

اين گزارش افزوده است که به روزنامه نگاران اخراج شده نامه اي داده شده مبني بر اين که «قرارداد» آن ها تمديد نخواهد شد.
به برخي از اين روزنامه نگاران گفته شده است که براي کار به روزنامه »شهروند» بروند، اما اين روزنامه پس از مراجعه روزنامه نگاران به آن ها گفته است که کادر خود را تکميل کرده است.
گزارش رسيده به »العربيه.نت» افزوده است که به روزنامه نگاران اخراج شده گفته شده است که موسسه »ايران» قصد دارد، افرادي را استخدام کند که با خط فکري دولت احمدي نژاد هماهنگ و معتمد اين دولت باشد.
از روزنامه نگاراني که ابقا شده اند نيز خواسته شده که »گواهي نامه عدم سوء پيشينه سياسي» بياورند و به آن ها ابلاغ شده که روزومه هايشان بازنگري خواهد شد. به آن ها گفته شده که اگر ثابت شود با اصلاحات يا منتقدين اصولگراي دولت بودند، از موسسه اخراج خواهند شد.
»استخدام شدن پس از دوره رياست جمهوري محمد خاتمي» در موسسه ايران، از ديگر مواردي است که به عنوان شرط بقاي روزنامه نگاران در اين موسسه عنوان شده است.
خاطرنشان مي شود که اين رخدادها در آستانه انتخابات رياست جمهوري ايران و وجود زمزمه هايي مبني بر احتمال نامزدي اسفنديار رحيم مشايي روي مي دهد.