۱۳۹۱ اسفند ۲۸, دوشنبه

حمله آخوند حکومتی به چهارشنبه سوری

حجت الاسلام محمد دشتی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در گفتگو با بی باک اظهار داشت: چهارشنبه سوری از بقایای رسوم زرتشتی است، این آیین زرتشتی محسوب می شود و هیچ ربطی به اسلام ندارد.


وی گفت: اسلام در برخورد آداب و رسوم گذشته، آنچه را که در غالب ارزش های اسلامی گنجیده در مواردی به طور کامل پذیرفته و یا بعد از اصلاح استفاده کرده است، نگاه اسلام به آداب ادیان گذشته انتقادی بوده است و نه نفی مطلق.

وی بیان داشت: موضع اسلام نسبت به چهارشنبه سوری این است که این رسم هیچ ویژگی مثبتی ندارد که بتوان در چارچوب ارزش های اسلامی گنجاند یا آن را جزء میراث فرهنگی اسلامی قرار داد.

حجت السلام دشتی تاکید کرد: آتش پرستی و زنده کردن آتش،به عنوان نمادِ آیینِ منحرف شده دین زرتشت کار غلطی است، آیین زرتشت در زمان خودش آیین درستی بوده است و بعدها این آیین تحریف شد و زنده نگه داشتن آیین های تحریف شده و منسوخ امر حرام و باطل است.

از نظر آیینی هم، مراسمی که در چهارشنبه آخر سال برگزار می شود هیچ بار مثبتی ندارد،اینکه عده ای از روی آتش بپرند و زمزمه هایی را بخوانند تماما باطل است، زیرا رنگ وبوی الهی ندارد و این مسئله کاملا شرک آلود است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در ادامه افزود: اسلام آیین های ادیان گذشته را به طور مطلق نهی نمی کند. نوروز به عنوان یکی از آیین هایی است که اسلام به آن نگاه مثبت دارد، زیرا دارای ارزش های مثبت اسلامی است،اسلام نه تنها با آن مشکلی ندارد بلکه از آن حمایت می کند. نوروز فرصتی برای صله رحم ،زمانی برای نظافت وتفریح و استفاده سالم از طبیعت که جزء ارزشهای اسلامی است.

دشتی گفت: همه آیین های گذشته هم باطل نبوده است زیرا انسان ها اهل فطرت هستند ، و به علت این فطرت دارای آداب ورسوم مثبت و الهی بوده اند. وفای به عهد، احترام به ریش سفیدان و بزرگترها ، مهمان نوازی قبل از اسلام هم در طول تاریخ بوده و بعد از آن هم، اسلام آن ها را تایید کرد.

وی افزود: نیازی نیست که همه چیز را اسلام و پیامبر گفته باشند ، نوآوری هایی وجو دارد مانند سازمان حمایت از طبیعت و حیوانات و یا سازمان دفاع از حقوق بشر که در اسلام به طور مستقیم به این سازمان ها اشاره نشده اما ما باید به عنوان مسلمان به آن ها نگاه کنیم ، که اگر ارزش های مثبتی دارد که در غالب اسلام قرار می گیرد، آنها را تایید کنیم.

این استاد تاریخ تصریح کرد: چهارشنبه سوری کاملا انحرافی و بدعتی منفی و مضر است زیرا چهارشنبه سوری جزء آیین زرتشت در زمان خودش هم نبود، این آیین از گذشته در زمان پرستش قوای طبیعت بوده است بعدهااین شرک کهن را وارد آیین زرتشت کردند، که به هیچ عنوان جزء آیین فرهنگی زرتشت نیست، و امروزه هم هیچ زرتشتی اصیلی راضی به این نیست که این آیین انحرافی جزء دین آن ها باشد.

وی خاطر نشان کرد: بدعت های جدیدتر در چهارشنبه آخر سال استفاده از مواد منفجره است که بر خطرات، مضرات و بار منفی این جریان افزوده است.

دشتی با تاکید براینکه استفاده از مواد محترقه خلاف حقوق شهروندان است، گفت: استفاده از مواد منفجره در چهار شنبه آخر سال بستر برخی تحرکات مخرب با مدیریت ایادی و جاسوسان دشمنان جامعه دینی و اسلامی است، اگر در این مراسم سنگی پرتاب شود از همین بهره برداری خواهند کرد که مردم بر علیه حکومت این کار را انجام دادند و ابزاری برای تبلیغات دشمنان خواهد شد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در پایان تصریح کرد: دشمنان از مواردی که جنبه ملی دارد و از نظر اسلامی مورد قبول نیست کاملا سوء استفاده می کنند که این آیین ها ابزار استعماری خواهد شد و افراد متدین نباید از این موضوع غافل شوند و به بهانه سرگرمی به آن اهمیت ندهند. امروزه این مسائل سرگرمی صرف نیست، و در کنار آن دهها عنوان ثانوی مطرح می شود.