۱۳۹۱ اسفند ۱۲, شنبه

هر ۲۰ دقیقه یک نفر به دلیل تصادفات جان می‌دهد

دبیر علمی کنگره ملی میان دوره ای جامعه جراحان ایران با اشاره به اینکه هر ۲۰ دقیقه یک نفر در کشور به دلیل تصادفات جان می دهد، از مرگ ۸۰ درصد مجروحان تصادفات به دلیل فاصله مراکز درمانی خبر داد.


به گزارش تسنیم، سیاوش صحت در حاشیه سی و هفتمین کنگره ملی میان دوره ای جامعه جراحان ایران در ادامه برگزاری سومین ‏کنگره طب رزم ایران در بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) دارخوین اهواز، اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما تصادفات جاده ای است که سالانه باعث مرگ و میر تعداد کثیری از افراد می شود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل فاصله زیاد مراکز درمانی در جاده ها، بالغ بر ۸۰ درصد مجروحان تصادفات جان خود را از دست می دهند که در این زمینه باید با افزایش تعداد مراکز درمانی به خصوص مراکز تروما بتوانیم جان مجروحان در سوانح جاده ای را نجات دهیم.

صحت با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی در ساعات اولیه هر حادثه ای به خصوص تصادفات جاده ای بسیار ضروریست، تصریح کرد: در سومین کنگره طب رزم ایران با گردهم آمدن جراحان تجربیات علم تروما در جنگ های کشورهای عراق و افغانستان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

دبیر علمی سی و هفتمین کنگره ملی میان دوره ای جامعه جراحان ایران ادامه داد: ما باید با افزایش تعداد مراکز تروما و تصویب مقررات مناسب در جاده های کشور تعداد مرگ و میر تصادفات جاده ای را به نصف کاهش دهیم.

صحت با اشاره به اینکه پس از تصویب جریمه هایی برای رانندگان در زمینه عدم بستن کمربند و کلاه ایمنی برای موتورسیکلت ها، شاهد حوادث کمتری در این زمینه در کشور شدیم، اظهار داشت: همانطور که مثلاً در تونل بزرگراه نواب (توحید) تهران خودروها بیش از یک حد معین نمی توانند سرعت داشته باشند، باید چنین مقررات سخت گیرانه ای در جاده های کشور لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در هر ۲۰ دقیقه یک ایرانی بر اثر حوادث جاده ای و تصادفات جان خود را از دست می دهد، افزود: این در حالیست که بیش از ۴۰ درصد تصادفات نیز مربوط به موتورسیکلت سواران است که قوانین راهنمایی و رانندگی را کمتر رعایت می کنند.