۱۳۹۲ فروردین ۸, پنجشنبه

پرواز جنگنده های اتمی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

آمریکا اعلام کرد که دو جنگنده هسته‎ای این کشور امروز بر فراز کره جنوبی به پرواز درآمدند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پاسخ به تهدیدات کره شمالی در زمنیه هر گونه مانور نظامی مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، بمب‎افکن B2 به عملیات پیشگیرانه پرداختند. 



استفاده از جنگنده‎های فوق پیام آشکاری برای پیونگ یانگ محسوب می‎شود و نشانه آمادگی آمریکا برای حمایت و دفاع از کره جنوبی دربرابر هر گونه تجاوز در شبه جزیره بحران‎زده کره است. 

این رویداد در فاصله کمی با قطع آخرین خط تماس نظامی توسط کره شمالی صورت می‎گیرد. پیونگ یانگ همچنین واحدهای موشکی خود را در شرایط هشدار نظامی قرار داده و پایگاه‎های آمریکا در منطقه را تهدید به حمله کرده است. 

دو هواپیمای B2 پس از پرواز 20800 کیلومتری از پایگاه هوایی وایت‎من در میسوری، ماموریت خود را انجام دادند. 

طبق بیانیه نظامی صادره توسط آمریکا: "این (پرواز) نشانه قابلیت آمریکا در حمله دقیق و سریع به اهداف دوردست دارد، در صورت لزوم، است." 

بمب‎افنکن‎های فوق بخشی از مانور مشترک نظامی کره جنوبی- آمریکا ست که باعث خشم کره شمالی شده است. پیونگ یانگ تهدید کرده است که دومین جنگ کره را به راه بیاندازد و حملات پیش دستانه علیه کره جنوبی و خاک آمریکا انجام دهد.  

پیش از این نیز، چاک هیگل -وزیر دفاع آمریکا- امروز به همتای خود در سئول گفت که کره جنوبی می‎تواند به پشتیبانی هسته‎ای، متعارف و دفاع موشکی که از طرف واشنگتن از آنها خواهد شد، اعتماد کند 

ارتش آمریکا و کره شمالی هفته گذشته پیمان جدیدی را به امضا رساندند که حتی در صورت اقدام کوچک توسط کره شمالی، دو کشور به صورت مشترک واکنش نظامی نشان خواهند داد.