۱۳۹۲ فروردین ۲۳, جمعه

تحریم دلال دانه درشت/هشدار گروه 8 به رژیم تهران

بی بی سی فارسی: وزارت دارایی آمریکا از افزوده شدن نام بابک زنجانی، تاجر ایرانی به فهرست تحریم شدگان خبر داده است.

بنابر اطلاعیه این وزارتخانه، بابک مرتضی زنجانی، تاجر ایرانی، بانک اول سرمایه گذاری اسلامی (FIIB) مستقر در مالزی و شبکه ای از شرکت های بین المللی به اتهام دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شده اند.



زنجانی و موسسه های مرتبط با او به پولشویی برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه ایران متهم شده اند.

دیوید کوهن، معاون وزارت دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، با اعلام این خبر، ایران را به توسل به تمهیدات مجرمانه و پولشویی برای جابجایی نفت و پول خود متهم کرد.

آقای کوهن گفت: "ما در رسوا و خنثی کردن تلاش های ایران از طریق بابک زنجانی یا دیمیتری کامبیس یا هر شریک جرم دیگری در آینده، برای فرار از تحریم های بین المللی و سوءاستفاده از نظام مالی جهانی بی رحمانه اقدام خواهیم کرد."

بابک زنجانی پیش تر از سوی اتحادیه اروپا نیز تحریم شده بود.


مخالفت هند و آلمان با جمهوری اسلامی اتمی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از دیدار با نخست وزیر هند تاکید کرد که هر دو کشور با دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی مخالف هستند. 

به گزارش رادیو آلمان، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه (۱۱ آوریل/ ۲۲ فروردین) پس از دیدار با نخست وزیر هند، مانموهان سینگ همراه او در برابر خبرنگاران قرار گرفت و درباره روابط دو کشور و نگرانی‌های مشترک، از جمله در مورد فعالیت‌های مناقشه‌برانگیز هسته‌ای جمهوری اسلامی سخن گفت.

آنگلا مرکل می‌گوید از این که مذاکرات هسته‌ای رژیم ایران و نمایندگان ۱+۵  (پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان) در آلماتی قزاقستان بدون دست یافتن به نتیجه مشخصی به پایان رسیده بسیار "دلسرد و نگران" است.


هشدار گروه 8 به رژیم تهران

هشت کشور بزرگ صنعتی دنیا می‌گویند رژیم ایران تا شش ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری فرصت دارد با غرب درباره برنامه هسته‌ای‌اش به توافق برسد و مذاکرات نمی‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند.

ويليام هيگ، وزير خارجه انگلستان امروز پس از پايان اجلاس گروه 8 در لندن در این باره گفت، ما درباره برنامه اتمی رژيم ايران گفتگو کرديم، از جمله در مورد پيامدهای گفتگوهای اخير آلماتی، نتيجه آن گفتگوها مايوس کننده بود. 

وی افزود، پنجره ديپلماسی برای هميشه باز نخواهد ماند. سال 2013 سال تصمیم گیری است.