۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

تاکید اوباما: دیکتاتور خونریز سوریه باید برود

رئیس جمهور آمریکا بر همکاری با قطر و ديگر کشورهای منطقه برای ساقط کردن رژیم بشار اسد تاکید کرد    

باراک اوباما شب گذشته پس از دیدار با حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر گفت، آمریکا در تلاش برای کناره گیری بشار اسد با قطر و دیگر کشورها همکاری نزدیک دارد.



رئیس جمهور آمریکا در این دیدار در باره بحران سوریه گفت، من درباره اوضاع سوریه با امیر قطر گفتگو کردم. ما در تلاش خود برای پایان دادن به کشتارها در سوریه و برکناری بشار اسد که به مردم خودش نیز رحم نمی کند و تقویت مخالفانی که بتوانند سوریه دموکراتیک بسازند ، با قطر و دیگر کشورها همکاری نزدیک داشته ایم. 

اوباما افزود، ما بزودی برای حمایت بیشتر از مخالفان سوری تلاش خواهیم کرد و استراتژی های خود را برای رسیدن به یک راه حل در این زمینه هماهنگ می کنیم.

امیر قطر نیز ابراز امیدواری کرد که بحران سوریه بزودی حل و فصل شود.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت، ما همچنین فرصت داشتیم در باره مسئله مصر صحبت کنیم. ما هر دو تلاش می کنیم نه تنها به پیشرفت روند دموکراسی در مصر کمک کنیم بلکه زمینه شکوفایی اقتصادی اش را نیز فراهم کنیم تا پیشرفت واقعی نصیب مردم این کشور شود.


هشدار نماينده روسيه در ناتو

نماینده روسیه در ناتو تاکید کرد توسل به زور در سوریه پیامدهای فاجعه باری به همراه خواهد داشت. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، این دیپلمات روسی گفت، هر سناریویی در سوریه متکی بر توسل به زور منجر به بروز فاجعه خواهد شد. 

وی این سخنان را پس از اظهارات وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که گفته بود  ناتو باید خود را برای مقابله با تهدید ناشی از بحران سوریه از جمله تهدید سلاحهای شیمیایی آماده کند.