۱۳۹۲ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

سه تن دیگر در بم اعدام شدند/تایید حکم اعدام یک..

تایید حکم اعدام یک متهم به قتل 

خبرگزاری هرانا - سه زندانی که متهم به قاچاق مواد مخدر بودند در زندان بم اعدام شدند.

بنا به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، ۳ متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان بم به دار آویخته شدند.

اتهام یکی از این سه تن مشارکت در حمل و نگه داری ۵ کیلوگرم هروئین و اتهام دو زندانی دیگر، تهیه و توزیع ۹ کیلوگرم هروئین عنوان شده است. 

این گزارش می‌افزاید، احکام صادره در راستای ماده ۳۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور نماینده دادسرای شهرستان بم به اجرا درآمد.


تایید حکم اعدام یک متهم به قتل 

خبرگزاری هرانا - حکم اعدام مردی که متهم است به علت سوء ظن نامزد خود را به قتل رسانده است، در دیوان عالی کشور به تایید رسید.

بنا به گزارش روزنامه خراسان، مردی که متهم است به دلیل سوء ظن نامزدش را با چاقو به قتل رسانده و خواهر و برادر او را مجروح کرده بود با تایید حکم اعدام‌اش در دیوانعالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت. 

بهروز ۲۴ ساله متهم این قتل می‎‌باشد و به ادعای این گزارش، درباره انگیزه‌اش از قتل نامزدش گفت: "مدتی قبل من و معصومه نامزد یکدیگر شدیم. مدتی بعد به سوئیس رفتم تا در آنجا کار کنم. بعد از چند ماه کار وضعیت خوبی پیدا کردم و به ایران برگشتم تا معصومه را هم با خودم ببرم. در این مدت چند مرتبه با معصومه تماس گرفتم و با او درباره زندگی در سوئیس صحبت کردم اما او جواب درستی به من نمی‌داد. روز حادثه به خانه پدری معصومه رفتم تا تکلیفم مشخص شود. چند دقیقه‌ای با پدرش صحبت کردم. آن لحظه معصومه روی پشت بام خانه مشغول صحبت با تلفن بود. هرچه صدایش کردم جوابم را نداد. عصبانی شدم و سراغش رفتم. پرسیدم با چه کسی صحبت می‌کنی اما جوابم را نداد. این کارش باعث شد بیشتر عصبانی شوم. او با بی‌اعتنایی مشغول صحبت کردن با تلفن بود و من به او سوء ظن پیدا کردم. برای آخرین مرتبه از او پرسیدم که با چه کسی حرف می‌زند اما او باز هم جوابی نداد. در این لحظه بود که با چاقوی ضامن داری که در جیبم بود به او حمله کردم و ضربه‌ای به سینه‌اش زدم. بعد از آن خواهر و برادرش با من درگیر شدند که آن‌ها را هم با چاقو زدم."

در جلسه محاکمه  در پی اظهارات متهم قضات دادگاه او را گناهکار تشخیص دادند و وی را به اعدام محکوم کردند.

در این حکم همچنین متهم به دلیل مجروح کردن خواهر و برادر نامزدش به حبس و پرداخت دیه نیز محکوم شد.

این رای با اعتراض بهروز به شعبه ۲۰ دیوانعالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان نیز این رای را تایید کردند. براساس این گزارش در صورتی که این جوان نتواند رضایت اولیای دم را جلب کند به زودی اعدام خواهد شد.