۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

وقوع زمین لرزه شدید در چين و چند زلزله در ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه از هنگ کنگ، موسسه لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد زمین لرزه ای به قدرت شش ممیز نه دهم ریشتر، امروز شنبه استان سی چوان در جنوب غربی چین را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت هشت و دو دقیقه بامداد به وقت محلی و در پنجاه و یک کیلومتری لینگ کوینگ روی داد.



از تلفات و خسارات احتمالی این زلزله هنوز خبری در دست نیست.

گزارش‌ها از ایران نیز حاکی از بروز چند زمین لرزه در نقاط مختلف کشور است. اصفهان، فارس و کرمان مناطقی هستند که در آنها زمین لرزه گزارش شده است.

به گزارش بی بی سی، خبرگزاری ایرنا اعلام کرد، زمین لرزه ای به بزرگی ۵ ریشتر ناحیه "اهل" در ۲۴ کیلومتری استان فارس را لرزاند.

زلزله دیگری به بزرگی سه درجه ریشتر در ۹ کیلومتری شهرستان شهداد در استان کرمان روی داده است.

در منطقه حبیب آباد، در ۵ کیلومتری اصفهان نیز زلزله دیگری به بزرگی چهار و یک دهم ریشتر رخ داده است.

همزمان، به گزارش ایرنا ساکنین شهرهای اصفهان، شاهین شهر و خمینی شهر، پس از بروز زلزله در حبیب آباد به خیابان‌ها آمده اند.


زلزله مردم را به خیابانها و پارکها کشاند 

وقوع زلزله 1/4 ریشتری بامداد روز شنبه در منطقه ˈحبیب آبادˈ از توابع شهرستان برخوار و میمه، جمع زیادی از مردم شهرستانهای اصفهان، شاهین شهر و خمینی شهر را به خیابانها و پارکها کشاند.

به گزارش ایرنا، این زمین لرزه مقارن ساعت 52 دقیقه و 22 ثانیه بامداد روز شنبه در موقعیت 81/ 51 درجه طول جغرافیایی و 80/ 32 درجه ی عرض جغرافیایی و در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.

حبیب آباد در پنج کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد. 

وقوع زلزله موجب شد بخش زیادی از مردم شهرستان های یاد شده سراسیمه از خانه های خود خارج شوند و در سطح خیابانها و معابر روباز مستقر شوند.

در این حال، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دقایقی پیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون اعضای ستاد بحران استان به کانون زلزله اعزام شده اند.

ˈمنصور شیشه فروشˈ افزود: تاکنون گزارش از خسارت های احتمالی حادثه دریافت نشده است.

وی گفت: اکنون تیم های هلال احمر اصفهان در حال آماده باش هستند.