۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

مانور بزرگ نظامی آمریکا و متحدانش در خلیج فارس

آمریکا و ۳۰ کشور متحد آن شامل انگلیس و کشورهای عربی قصد دارند یک مانور بزرگ نظامی مشترک را تا چند روز دیگر در خلیج فارس برگزار کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی‌وی؛ مانور نظامی مشترک آمریکا و 30 کشور متحد این کشور قرار است طی روزهای 6 تا 30 ماه می در خلیج فارس برگزار شود.



واشنگتن مدعی است هدف از انجام این مانور نظامی مشترک حفاظت از کشتی های تجاری است. این در حالی است که تحلیل گران سیاسی روسیه بر این باورند که برگزاری مانور نظامی آمریکا و متحدانش در خلیج فارس اقدامی تحریک آمیز در قبال جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور به شمار می رود. 

انتخابات ریاست جمهوری ایران 14 ژوئن 24 خرداد ماه برگزار خواهد شد.

قیدر جمال، رئیس کمیته اسلامی روسیه تاکید کرد، مقامات آمریکایی می خواهند جمهوری اسلامی ایران را با انزوای بزرگی در منطقه روبرو کنند.

تحلیل گران روسی همچنین نگرانی خود را از سکوت جامعه بین الملل در قبال برگزاری این مانور مشترک نظامی در خلیج فارس اعلام کرده اند.

استانیسلاو ایوانوف، کارشناس مرکز امنیت بین الملل روسیه نیز تاکید کرد، این مانور از نظر مقیاس جهانی یک اقدام تحریک آمیز است. این مانور تنها با هدف اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه به معنای افزایش فشار بر سوریه نیز خواهد بود.