۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

تجمع كارگران در تهران و اعتصاب در بوشهر

 جمعی از کارگران با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی در مقابل ساختمان مجلس شواری اسلامی تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، تجمع کنندگان که مضمون پارچه نوشته‌های آن‌ها اختلاف فاحش بین دستمزد ۴۸۷ هزار تومانی و خط فقر یک میلیون و ۵۰۰ هزا تومانی بود، ضمن اعتراض به گسترش شکاف طبقاتی در جامعه خواستار بازبینی دستمزدهای سال جدید شدند.



این كارگران كه در سال گذشته نیز در اعتراض به ناعادلانه بودن دستمزدهای تعیین شده، طومار ۳۰ هزار امضایی را خطاب به وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی امضا كرده بودند امسال و در ادامه پیگیرهای خود در این تجمع حاضر شدند.

تجمع كنندگان بابیان اینکه با وجود حمایت همه جانبه و گسترده کارگران سراسر کشور از در خواست برای افزایش مزد، مسئولان مربوطه در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی هیچگاه به این خواسته‌ه توجهی نکردند، افزودند: واكنش منفعلانه مسئولان درحالی است که هم اکنون پنج هزار کارگر دیگر نیز با امضای طومار یاد شده  حمایت خود را از درخواست برای افزایش مزد اعلام کرده‌اند.

این كارگران افزودند: از آنجا كه كه این روزها نمایندگان مجلس بدون توجه به نگرانی کارگران در کمسیون تلفیق بودجه تلاش می‌کنند تا که بطور قانونی مجوز افزایش قیمت کالاهای اساسی را صادر کنند، درآستانه اولین سالگرد امضای طومار اعتراضی کارگران در مقابل مجلس حاضر شده‌ایم تا اعتراض مزد بگیران را به نمایندگان مجلس بگوییم.


کارگران بوشهری دست به اعتصاب زدند 

خبرگزاری هرانا - در آستانه اول ماه مه بیش از ۱۰۰۰ تن از کارگر شرکت صدرای بوشهر دست به اعتصاب زدند.

بنا به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، در آستانه روز جهانی کارگر از صبح روز دهم اردیبهشت ماه بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارگران شرکتهای پیمانکاری زیر مجموعه شرکت صدرای بوشهر در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد ماههای بهمن و اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال خود دست به اعتصاب زدند. 

بنا بر گزارشهای رسیده در پی این اعتصاب بزرگ نماینده‌های شرکتهای پیمانکاری با حضور در میان کارگران از آنان خواستند تا به اعتصاب خود پایان دهند اما کارگران بطور متحدانه‌ای بر تحقق خواستشان مبنی بر پرداخت دستمزدهای معوقه خود پای فشردند و حاضر به پایان این اعتصاب نشدند.

بدنبال این وضعیت مسئولین شرکتهای پیمانکاری برای شکستن اعتصاب کارگران اقدام به تعطیلی کارگاه‌ها کردند و در این راستا شرکت ساحل سازان جنوب با فراخواندن سرویس ایاب و ذهاب کارگران، آنان را مجبور به ترک محل کارخانه نمود تا بدینوسیله کارگران ناچار به بازگشت بکار شوند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده علیرغم فشارهایی که شرکتهای پیمانکاری برای شکستن اعتصاب کارگران بعمل آورده‌اند این اعتصاب همچنان ادامه دارد.