۱۳۹۲ خرداد ۶, دوشنبه

وضعیت وخیم زندانیان سیاسی بیمار

دکتر هانی یازرلو فعال سیاسی با سابقه که روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری جهت اجرای محکومیت خود بازداشت شد، هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین در شرایط نگران کننده ای بسر می‌برد.


این پزشک ۵۹ ساله زندانی که پیشتر ۲ بار تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته و از بیماری فشار خون شدید رنج میبرد، در هنگام ورود به بند ۳۵۰ اجازه این را پیدا نکرد که فشار سنج و گوشی پزشکی خود را بداخل بند ببرد.
هانی یازرلو که به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» در دادگاه بدوی (شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی یحیی پیرعباسی) به ۱ سال زندان در ایرانشهر و ۱۵ سال تبعید به ایرانشهر محکوم شده بود، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر به ۱ سال زندان در مشهد و ۱۵ سال نفی بلد به این شهر محکوم گردید.
گفتنی است، این فعال سیاسی طی ۵ دهه اخیر سابقه ۵ بار بازداشت را داشته است که ۲ بار آن پیش از انقلاب بوده است.
ناصح یوسفی زندانی سیاسی کرد زندان گوهر دشت در اعتراض به اجبار در پوشیدن لباس فرم زندان و دست‌بند و پابند و برخورد توهین آمیز کارگزاران رژیم آخوندی از رفتن به بیمارستان امتناع کرد.
ناصح یوسفی (آیهان) که از شکستگی استخوان بینی رنج میبرد از مدتها پیش و به تشخیص پزشکان باید در بیمارستانی خارج از زندان مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت.
آقای ناصح یوسفی زندانی سیاسی کرد به اتهام همکاری با گروههای معاند نظام به ۸ سال زندان محکوم شده است.
|
نابه گزارش ارسالی به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در پی انتقال آقای کاظمینی بروجردی به بند انفرادی و تحت فشار قرار دادن وی وضعیت جسمی ایشان به وخامت گرایید که در پی آن عوامل رژیم مجبور شدند وی را به درمانگاه زندان منتقل کنند.
آقای کاظمینی بروجردی که در حال گذراندن هفتمین سال محکومیت یازده ساله خویش در زندان اوین است، در اثر شکنجه ها و شرایط قرون وسطایی زندان های ایران دچار ناراحتی قلبی مزمن شده لیکن تاکنون نه تنها درمان موثری در مورد ایشان صورت نگرفته است، بلکه ایشان از حق مرخصی درمانی و اجازه درمان در بیمارستانی در خارج از زندان همچنان محروم می باشد. اهمچنین از تحویل داروهای تهیه شده توسط خانواده ایشان نیز ممانعت به عمل می آورند.ن
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از دو هفته است که آقایان قلی‌زاده و نژاد بهرام، دو تن از پزشکان زندان «ندامتگاه مرکزی کرج» به علت مشکل تنفسی حادِ محمدرضا پورشجری، تایید کرده‌اند که وی بایستی در بیمارستان بستری شده و تحت آنژیوگرافی قرار گیرد.
این وبلاگ نویس دربند، قریب به نُه ماه قبل نیز تحت آنژیوگرافی قرار گرفته بود.
آقای محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) وبلاگ نویس زندانی ۵۱ ساله، ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزل مسکونی خود در شهر کرج بازداشت شد. او پس از بازداشت به سلول‌های انفرادی زندان گوهر دشت منتقل و مدت هفت ماه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفت که این فشار‌ها موجب آسیب‌های جسمی بر روی وی گردید.
خانم زهرا منصوری زندانی سیاسی ۶۰ ساله بند نسوان زندان اوین که با عود بیماری سرطان سینه به مرخصی درمانی اعزام شده بود در حالی به زندان اوین فراخوانده شد که در حین انجام مراحل شیمی درمانی خود بسر می‌برد.
یکی از بستگان این زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «زهرا سومین جلسه شیمی درمانی خود را پشت سر گذاشته است. پزشکان گفته اند باید بین ۶ تا ۸ جلسه شیمی درمانی انجام دهد. باوجود تشخیص پزشکان و بدون توجه به وضعیت وخیم وی مسئولین بارها خواسته اند تا زهرا منصوری به زندان بازگردد. در صورت بازگشت وی به زندان سرنوشتی جز مرگ در انتظار وی نخواهد بود.»
قابل ذکر است که زهرا (محبوبه) منصوری خواهر زندانی سیاسی محمدعلی (پیروز) منصوری است که به اتهام محاربه به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان گوهر دشت محکوم شده است.