۱۳۹۲ تیر ۱۰, دوشنبه

برادران کُردپور به زندان مهاباد منتقل شدند

کردستان میدیا: برادران کُردپور پس از ٤ ماه بازداشت، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سپاه ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شدند.

به گزارش وب‌سایت کُردستان میدیا، چهارشنبه پنجم تیرماه سال جاری، "مسعود" و "خسرو کُردپور" پس از یکصد و 11 روز بازداشت از سوی نیروهای اطلاعاتی رژیم ایران، از بازداشتگاه اطلاعات سپاه رژیم در ارومیه به زندان مرکزی مهاباد منتقل شده و یک روز بعد، بدون حضور وکیل ‌مدافع، از سوی دادگاه انقلاب مهاباد مورد محاکمه قرار گرفتند.



"کمال حسینی" همکار سابق آژانس خبری مکریان به نقل از "خسرو کُردپور" عنوان کرد: "برادران کُردپور در حضور بازپرس پرونده، نسبت به مدت بازداشت و نامشخص‌بودن وضعیت پرونده و سرنوشت خود ابراز نارضایتی نمودەاند و از تمامی فعالیت‌های روزنامەنگاری خود نیز دفاع کردەاند."

دادگاه مهاباد این دو روزنامەنگار کُرد را به "تبلیغات علیه نظام" و "اقدام علیه امنیت ملی" از طریق انتقال اطلاعات به روزنامە و وب‌‌سایت‌های اپوزسیون متهم کرده است.

قرار است که وکیل‌مدافعان این دو روزنامەنگار کُرد، ١١ تیرماه به دادگاه انقلاب مهاباد مراجعه کنند و درخواست آزادی موقت برادران کُردپور را با قید وثیقه به این دادگاه ارائه دهند.

پس از انتقال "مسعود" و 'خسرو کُردپور " به زندان مرکزی مهاباد، مورخه‌ی نهم تیرماه دو تن از اعضای خانوادەی خود با آن‌ها ملاقات نمودند.

برادران کُردپور هفدهم و نوزدهم اسفندماه سال ١٣٩١ از سوی نیروهای اطلاعات رژیم ایران در مهاباد بازداشت شدند.