۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

وعده دولت برای استخدام پرستاران عملی نشد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وعده دولت برای استخدام 23 هزار پرستار عملی نشده است.
حسن تامینی‌ لیچایی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان بزودی طرحی برای استخدام 23 هزار پرستار که دولت در روز پرستار وعده آن را داده بود، تهیه می ‌کند. به گزارش مهر، نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه این طرح باید از سوی دولت ارائه می ‌شد، اظهارداشت: متاسفانه دولت طرح استخدام پرستاران را ارائه نکرد و مجلس این کار را بر عهده گرفت تا هرچه زودتر مشکل این پرستاران که در انتظار استخدام هستند، برطرف شود.
وی یادآور شد: محمود احمدی ‌نژاد در روز پرستار دستور استخدام 23 هزار پرستار را به وزارت بهداشت و درمان ابلاغ کرده بود.
تامینی لیچانی با اشاره به مشکل کمبود متخصص در مناطق محروم اظهار داشت: با توجه به اینکه  از نظر پزشکان متخصص در برخی از نقاط محروم وجود دارد، با هماهنگی وزارت بهداشت مقرر شد راهکار در این ‌باره پیدا شود.
وی با بیان اینکه متخصصان زیادی دراین چند سال اخیر تربیت شده‌ اند، گفت: با توجه به وجود متخصصان، مناطق محروم کشور از نبود پزشک متخصص اظهار نارضایتی می ‌کنند، در حالی که نباید این ‌گونه باشد.
نماینده مردم رشت با تاکید براینکه بسیاری از متخصصان نیز از نبود پزشک در استانهای محروم گلایه دارند، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل، کمیسیون و وزارت علوم به دنبال راهکار موثر هستند که با تبادل نظر و بحث و بررسی در مناطق ایران، برآمدی از نیازهای متخصصان هر منطقه و با توجه به رشته ‌های مورد نیاز تهیه شود.