۱۳۸۹ مهر ۲۸, چهارشنبه

حمایت پنج تن از زندانیان سیاسی از نسرین ستوده


حمایت پنج تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج از نسرین ستوده      

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: علی صارمی، حسین شهریاری، خالد حردانی، رضا بوکانی و کریم معروف عزیز، پنج تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با ابراز نگرانی از ادامه بازداشت غیرقانونی نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی، خواهان آزای فوری و بدون قید و شرط وی شدند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در این بیانیه با اشاره به اعتصاب غذا و محدودیت های بوجود آمده از سوی مقامات امنیتی برای این فعال حقوق بشر آمده است: «ما جمعی از زندانیان سیاسی سالن 10 بند چهار زندان رجایی شهر ضمن اعلام حمایت از تمامی خواسته های حقوقی و صنفی نسرین ستوده خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی می باشیم.»

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و مادر دو فرزند خردسال می باشد که در تاریخ سیزدهم شهریورماه سال جاری و در پی احضار به دادسرای زندان اوین بازداشت و از آن تاریخ در سلول انفرادی، و بدون امکان ملاقات و تماس با خانواده نگهداری می شود.

خانم ستوده از تاریخ سوم مهرماه و در اعتراض به بازداشت و برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته با وی در اعتصاب غذا بسر می برد.

نسرین ستوده از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان می باشد که وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر از جمله شیرین عبادی، حشمت‌الله طبرزدی، عیسی سحرخیز، محمد صدیق کبودوند، پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی، مریم حسین خواه، جلوه جواهری، ناهید کشاورز، محبوبه حسین زاده و ... را برعهده داشته‌است. وی در سال ۱۳۸۸ برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل» گردید.