۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

شهرستان 100 هزار نفری در حسرت سینما

شهرستان 100 هزار نفری پلدختر از توابع استان لرستان از داشتن سینما محروم است و مردم این شهرستان همچنان در حسرت هنر هفتم باقی مانده اند.

به گزارش مهر، در حال حاضر نبود برخی از امکانات تفریحی و سرگرمی مناسب از جمله سینما و استخر شنا و مکان های ورزشی و تفریحی مناسب در پلدختر باعث شده اوقات فراغت بسیاری از جوانان و نوجوانان این شهر به بطالت سپری شود.

برخی از والدین جوانان پلدختری در این زمینه به خبرنگار مهر گفتند: وجود امکانات فرهنگی از جمله سینما در این شهر می تواند اوقات فراغت جوانان پلدختری را پر کرده و از روی آوردن آنان به فعالیتهای غیرسازنده جلوگیری کند.

آنها از مسئولان فرهنگی دست اندر کار در این زمینه خواستند تا به حوزه امکانات و زیرساختهای فرهنگی این شهرستان توجه بیشتری کنند تا خانواده ها کمتر دغدغه جوانان خود را داشته باشند.

یکی از دانشجویان پلدختری نیز در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سینما یکی از ارکان فرهنگی شهر به شمار می رود که می تواند اوقات فراغت اقشار مختلف به ویژه دانشجویان را به خوبی پر کند.

مجتبی عیدی نژاد افزود: به علت نبود این مکان فرهنگی و تفریحی در پلدختر بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی این شهر اوقات فراغت خود در خیابانها یا بوستانهای شهر به بطالت سپری می کنند.

یکی دیگر از جوانان پلدختری نیز با گلایه از عدم توجه مسئولان پلدختری به ایجاد و توسعه امکانات فرهنگی در این شهر گفت: پلدختر با توجه به اینکه با مرکز استان فاصله زیادی دارد، ضروری است مسئولان شهرستان برای توسعه زیرساخت های فرهنگی هنری برنامه ریزی جدی تری داشته باشند.

مریم شهسواری افزود: سالها آرزوی جوانان پلدختری این است که دارای امکانات فرهنگی هنری از جمله سینما در شهر خود شوند.

وی گفت: جوانان پلدختری امیدوار بودند که در سفرهای استانی دولت، مسئولان این شهرستان آرزوی های این نسل را به دولت انتقال دهند، اما به نظر می رسد اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پلدختر نیز در این باره به خبرنگار مهر گفت: از آنجا که تاسیس سینما نیاز به مشارکت بخش خصوصی دارد تاکنون تلاش های زیادی از سوی این اداره برای ایجاد سینما در پلدختر صورت گرفته است.

غلام رضا محمودی اظهار داشت: افرادی برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کردند اما به علت کمبود درآمد آن از ادامه پیگیری برای تاسیس سینما در این شهر منصرف شدند.

وی ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر آماده است از کمک خیرین برای ایجاد امکانات فرهنگی هنری در این شهرستان استفاده کند.