۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

جلسه محرمانه نظامی در انگلستان؛ حمله غافلگيرانه به رژیم؟

روزنامه ساندی تلگراف چاپ انگلستان از يك جلسه نظامی محرمانه گزارش داده است كه روز (شنبه) در انگلستان تشكيل می شود. دراين نشست، قرار است مسئله حمله نظامی به ايران مورد بررسی قرار گيرد. مقامات بلندپايه وزارت دفاع (جنگ) انگلستان و جمعی مقامات بلندپايه وزارت خارجه و دفتر نخست وزيری در اين جلسه شركت خواهند كرد.

ساندی تلگراف می نويسد كه رهبری اين حمله را آمريكا برعهده خواهد داشت و پايان مهلت مذاکرات استانبول به ايران برای پذيرش تمام خواست های آژانس انرژی هسته ای، و 5+1 آغاز مرحله جديدی است كه در آن راه حل نظامی برای خاتمه بخشيدن به بحران هسته ای در منطقه خاورميانه محتمل ترين گزينه است.

ساندی تلگراف می نويسد كه آمريكا اميدواراست عمليات نظامی عليه ايران به صورت چند مليتی صورت پذيرد، هرچند كه فرماندهان عمليات دفاعی انگلستان معتقدند دولت اوباما خود را آماده حمله به ايران كرده است، حتی اگر اين عمليات به تنهايی و يا با همراهی احتمالی اسرائيل انجام شود.

ساندی تلگراف در بخش ديگری از گزارش خود، به جزئيات فنی عمليات نظامی عليه ايران پرداخته و می نويسد: موشك تاكتيكی ”تام هاك"  كه درجنگ خليج فارس نيز از آن استفاده شد، وظيفه نابودی امكانات دفاع هوائی ايران را برعهده خواهند داشت و سپس بمب افكن های  B2 وارد عمليات می شوند.