۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

رابطه با آمریکا؛ خشم رسانه ها و مهره های باند ولی فقیه


العربیه: هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که در دوره ریاست جمهوری خود می خواسته با مصر رابطه برقرار کند و با آمریکا وارد مذاکره شود، اما نتوانسته است. 

هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با آخرین شماره "فصلنامه مطالعات بین المللی" که گزیده هایی از آن در رسانه ها منتشر شده، با بیان این که "آمریکا قدرت برتر دنیا است" گفته است: "چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟"

او در مصاحبه خود گفته است: ""آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟"

او خاطرنشان کرده است: "طبیعتاً از لحاظ عقیدتی اگر بنا بود عمل کنیم، با کشورهای الحادی که اصلاً خدا و معنویات را قبول ندارند، طبعاً باید با آنها همکاری نمی‌کردیم. اما الان به آنها نزدیک ‌تر هستیم."

به نظر می رسد اشاره هاشمس رفسنجانی به کشورهایی همچون روسیه، چین، کوبا، کره شمالی و ونزوئلا باشد که جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار نزدیکی با آن ها برقرار کرده است. 


تهران به رابطه با واشنگتن نیازی ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به رابطه با آمریکا نیازی نداریم، گفت: ما در بهترین موقعیت قرار داریم و این آمریکاست که به خاطر منافعش در منطقه نیازمند ایران است و ایران کلید منافع آمریکا محسوب می شود.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به برخی اظهارنظرها در روزهای اخیر درباره عدم ممنوعیت برقراری رابطه با آمریکا گفت: اصولا ارتباط با آمریکا لازمه اش رعایت حقوق کشور و ملت ماست.

وی گفت: ما از ابتدا بنای قطع رابطه با آمریکا نداشتیم اما عملکرد آمریکا و جنایات و خباثتی که از خود نشان داد ما را به این سمت برد که به هیچ عنوان با این کشور رابطه نداشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما با کسی دعوا نداریم اما آمریکا همواره در مقابل ما ایستاده، توطئه کرده و حقوق ملت ما را نادیده گرفته است قطعا در چنین شرایطی صحبت از برقراری رابطه و مذاکره معنا ندارد.


خشم رسانه های اصولگرا

سایت اصولگرای "رجانیوز" نیز از سخنان هاشمی رفسنجانی خشمگین شده و در این باره نوشته است: این در حالی است که خصومت آمریکا و متحدانش در سالهای اخیر رو به فزونی نهاده و مسئولین عالی رتبه کشور همصدا با ملت غیور ایران همواره تاکید داشته اند که رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد و آمریکا با این رابطه به دشمنی هایش عمق می‌بخشد. تاسف از این اظهارات مرعوبانه در حالی است که بیداری اسلامی و احساسات ضد آمریکایی در منطقه به اوج خود رسیده است. با این حال گفتن این نظرات از سوی هاشمی رفسنجانی در فضای کنونی که تحریم های آمریکا رنگ و بویی جدید و خصمانه تر به خود گرفته، عجیب به نظر می رسد و همچنان فاصله هاشمی را با مردم و انقلابیون ایران و جهان تشدید می کند.