۱۳۹۱ فروردین ۱۶, چهارشنبه

امام جماعت درعا: دست داشتن پاسداران در کشتار سوریها



العربیه: امام جماعت مسجد العمری در درعا که قیام مردمی علیه رژیم سوریه از آن آغاز شد تاکید کرد، عناصر سپاه پاسداران در کنار نیروهای رژیم به سرکوب مردم می پردازند.

احمد الصیاصنه امروزر در گفتگو با العربیه تاکید کرد هنگام یورش نیروهای امنیتی به مسجد العمری آنها به زبان فارسی عبارت "برمی گردیم " بر روی قرآن های موجود در مسجد نوشتند و این نشانه این است که نیروهای سپاه پاسداران به همراه آنها به سرکوب مردم می پردازند.

قیام مردم سوریه علیه رژیم خاندان اسد همزمان با انقلاب های تونس ، مصر و لیبی پس از آن آغاز شد که نیروهای رژیم در درعا چند دانش آموز را که بر روی دیوارهای مدرسه شعارهای ضد دولتی نوشته بودند بازداشت و زیر شکنجه کشتند.

مردم این شهر سپس از مقابل مسجد العمری به تظاهرات پرداختند و پس از آن به تدریج تظاهرات اعتراضی اغلب شهرهای سوریه را فرا گرفت.

امام جماعت مسجد العمری تاکید کرد نیروهای رژیم اسد پس از ورود به مسجد ترانه های یکی از خواننده های معروف لبنانی را در مسجد پخش کردند و به رقص و پایکوبی پرداختند.

احمد الصیاصنه که پس از این اعتراض ها بازداشت شده بود مجبور شد در گفتگو با تلویزیون دولتی اعلام کند گروهک های مسلح به کشتار مردم می پردازند.

وی در گفتگو با العربیه گفت : " تلویزیون دولتی دو بار با من مصاحبه کرد که هر بار حاضر نشدم اطلاعات غلط بدهم و تظاهرات مسالمت آمیز را محکوم کنم. اما آنها سپس اعضای خانواده ام را به شعبه امنیت سیاسی در دمشق آوردند و همانجا مرا مجبور کردند در مصاحبه سوم بگویم که در درعا گروهک های مسلح به کشتار مردم می پردازند و برخی کشورهای خارجی اسلحه در اختیار آنها می گذارند."

او تاکید کرد " برای اعضای خانواده ام ترسیده بودم . آنها پیشتر فرزندم اسامه را به قتل رسانده بودند. به همین دلیل کمترین ترین زیان را انتخاب کردم."

امام جماعت مسجد العمری اکنون در خارج از کشور به سر می برد و در کنفرانس اخیر مخالفان در استانبول شرکت کرده بود.