۱۳۹۱ فروردین ۱۷, پنجشنبه

بحران اتمی؛ اخطار مجدد آمریکا به رژیم تهران



به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزیر خارجه آمریکا امروز به رژیم تهران اخطار کرد که زمان برای حل مسئله هسته ای این رژیم از طریق دیپلماسی نامحدود نیست. این دومین اخطار از سوی واشنگتن به رژیم تهران ظرف دو روز گذشته است.

هیلاری کلینتون که روز چهارشنبه در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با نخست وزیر کوزوو سخن می گفت، خواستار انجام هرچه سریعتر مذاکرات هسته ای با رژیم تهران شد و افزود، همانطور که قبلا اعلام شده است، رژیم تهران فرصت همیشگی و نامحدود برای دیپلماسی ندارد و باید بداند که اگر از پذیرش مذاکره در باره برنامه هسته ایش سر باز بزند، همه گزینه ها روی میز خواهد بود.

اظهارات هشدارآمیز وزیر خارجه آمریکا در حالی بیان می شود که به نظر می رسد رژیم تهران بر سر مکان مذاکرات هسته ای با گروه پنج بعلاوه یک اختلاف پیدا کرده است.

هیلاری کلینتون روز یکشنبه پس از دیدار با مقامات عربستان سعودی در ریاض گفته بود که مذاکرات هسته ای با رژیم تهران روز 13 ماه آوریل در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود، اما از گزارشهای رسیده از تهران چنین برمیاید که مقامات جمهوری اسلامی با انتخاب ترکیه بعنوان محل برگزاری مذاکرات موافق نیستند.

وزیر خارجه عراق امروز اعلام کرد که رژیم تهران خواستار برگزاری مذاکرات هسته ای در بغداد شده است. اما از سخنان وزیر خارجه آمریکا چنین بر میاید که واشنگتن این پیشنهاد را نپذیرفته و خواستار انجام سریع گفتگوها در زمان و مکان تعیین شده است.