۱۳۹۱ فروردین ۱۷, پنجشنبه

اخراج همه کارگران تولید شمش چدن و تجمع اعتراضی


شهرزادنیوز: با پایان تعطیلات نوروزی، 200 کارگر کارخانه تولید شمش چدن شرکت ذوب آهن غرب کشور، در نخستین روز کاری به طور دسته جمعی اخراج گشته و از ورود آنان به کارخانه جلوگیری شد.

نماینده کارگران اخراجی در این رابطه به خبرگزاری ایلنا گفت که کارگران این واحد تولیدی که طی آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی و ارائه مدارک فنی و حرفه‌ای و تحصیلی و با طي كردن دوره‌ آموزش‌های ایمنی و فنی توسط يك شرکت پیمانکاری از تاریخ یکم خرداد سال ۹۰ مشغول به كار شده بودند، در آغاز سال جديد با عدم تمديد قرارداد كاری ‌شان اخراج شدند.

به گفته وی، مسئولین کارخانه علت بیکار کردن کارگران را "ورشکستگی" اعلام کرده اند و این در حالی است که کار احداث کارخانه کنسانتره به پایان رسیده است و همچنین کار احداث کارخانه کوره بلند این شرکت، که بیش از 15 سال طول کشیده، در مراحل پايانی است.

نماینده کارگران معترض همچنین گفت که عده‌ای از کارگران اخراجی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، 15 و 16 فروردین، به اعتراض در مقابل استانداری همدان تجمع کرده‌اند. وی افزود: در صورتی که وضعیت کاری این کارگران مشخص نشود آن ها به تهران رفته و در مقابل مجلس تجمع خواهند کرد.