۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

لاریجانی: 1+5 دست از بازیگری‌های موذیانه بردارند


خبرگزاری مهر: رییس مجلس به اظهارات تند علی مطهری درباره دخالت سپاه پایداران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و به نمایندگان توصیه کرد در بیان مطالب خود به شرایط کشور و ارزش نهاد سپاه که بر خون‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله بنا شده است توجه کنند و طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه حفظ شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: «باید در برابر عظمت روح شهدای عملیات بیت‌المقدس ادای احترام کرده و قدر نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش، سپاه و بسیج را بدانیم.»

وی در ادامه  با بیان اینکه بنده سعادت داشتم سالها در کسوت پاسداران خدمت نمایم، افزود من راه و رسم پاسداران عزیز را شهادت طلبی، مکتبی بودن و ولایی بودن یافتم که بسیار برای ملت پرارزش است، امروز وظیفه ما هم حمایت معنوی و هم حمایت مادی از ارتش و سپاه و بسیج است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات چند روز پیش علی مطهری دربارهخ دخالت سپاه پاسدارن در انتخابات مجلس گفت: «همکاران عزیز در بیان مطالب خود به شرایط کشور و ارزش نهاد سپاه که بر خون‌های مجاهدان فی‌سبیل‌الله بنا شده است طوری عمل کنند که حرمت پاسداران عزیز در جامعه حفظ شود و همچنین شان و احترام مسئولان که در قوای سه گانه خدمت می نمایند. مخصوصاً در شرایط فعلی کشور ادبیات مطالب اگر انتقادی است با متانت بیان شود تا تاثیر آن، آن گونه که در روش امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده به اندازه باشد.» 

لاریجانی به اشاره به مذاکرات حساس هسته ای ایران در بغداد تاکید کرد با توجه به مذاکرات هسته‌ای همه سخنان و تحرکات باید در راستای ایجاد بیشتر همبستگی داخلی باشد.

علی مطهری روز شنبه درنطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس مدعی دخالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتخابات مجلس نهم شد و گفت: «دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه های انتخابیه مشهود بود و بسیاری از کاندیداهایی که چه در آن حوزه ها چه رای آوردند و چه رای نیاوردند این موضوع را تایید می کنند.» وی افزود: «دخالت سپاه در انتخابات آفتی برای سپاه و خطری برای انقلاب و نظام اسلامی است.»  

این اظهار نظر علی مطهری با واکنش سپاه پاسداران روبه رو گردید. سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران سخنان علی مطهری، نماینده مجلس ایران در مورد دخالت سپاه پاسداران در انتخابات اخیر مجلس را تکذیب کرد و گفت که سپاه حق پیگرد حقوقی در این مورد را برای خود محفوظ می داند.  

در واکنش به اظهارات مطهری،  حمیدرسایی نماینده تهران در مجلس نیز با رد اتهام دخالت سپاه در انتخابات گفت: «اگر در گوشه و کناری کسی اقدامی کرده این مربوط به کل سپاه پاسداران نمی شود.»  

رسایی افزود: «این تریبون [مجلس] جایگاهی نیست که هر کس هر چیزی که دلش بخواست بگوید و این تریبون بشود یک وسیله برای رسانه های بیگانه که نهادهای مقدس را متهم کنند.»  

همچنین محمد اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره سخنان امروز علی مطهری در صحن علنی مجلس اظهار کرد که  آقای مطهری حرف زیاد می‌زند ولی عمل وی بر خلاف اظهارات اوست.  


توصیه به 5+1 

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به مذاکرات بغداد گفت: «ملت ایران هر چند نسبت به برخوردهای دو گانه برخی کشورهای زورگو در مسئله هسته‌ای دچار ابهام جدی است اما از آنجا که مشی جمهوری اسلامی حل و فصل مسایل در مذاکراتی عادلانه و واقعی است این مذاکرات را ادامه می‌دهد.»

وی تصریح کرد: «1+5 متوجه باشد ملت ایران انتظار دارند آنان رفتار گذشته خود را اصلاح نمایند و دست از بازیگری‌های موذیانه بردارند. نمی‌شود در مذاکرات لبخند زد و در پشت صحنه دنبال اقدامات ایذائی بود.»