۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

جلوگیری از تجمع اعتراضی در تبریز و ارومیه


خبرگزاری هرانا – عصر امروز مصادف با سالگرد اعتراضات به چاپ کاریکاتوری در روزنامه ایران با حضور گسترده نیروهای امنیتی در سطح شهرهای تبریز و ارومیه از برگزاری تجمعات مسالمت آمیز ممانعت به عمل آمد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی و ضد شورش که از شب گذشته اقدام به ایست و بازرسی در برخی از مناطق پر تردد این شهر کرده بود از صبح امروز نیز حضور محسوسی در سطح این دو شهر بزرگ آذربایجان داشتند. 

بر اساس گزارشات رسیده حضور پر تعداد نیروهای امنیتی در ساعت پنج عصر با ورود موتور سواران باتوم به دست به سطح خیابانها تشدید شد. 

با افزایش جمعیت و فشار نیروهای امنیتی برای ممانعت از ایستادن شهروندان در برخی از نقاط تبریز و ارومیه درگیرهای پراکنده ای بین شهروندان و نیروهای امنیتی رخ داد که با بازداشت معترضین همراه بوده است. 

در ساعت ۳۰: ۱۹ امروز بر اساس گزارشات شاهدان عینی نیروهای امنیتی دهها تن از شهروندان را در در چهار راه سرداران بازداشت و به ون های پلیس منتقل کردند. 

هم چنین گزارشات رسیده از تبریز در ساعت ۰۰: ۲۰ از درگیری بین نیروهای امنیتی در خیابانهای ۴۰ متری و حیدرآباد حکایت داشت که عده از شهروندان زخمی شدند.

امروز فرمانداری ارومیه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که تقاضا و درخواستی برای تجمع و راهپیمایی از سوی هیچ گروه و تشکلی ارائه نشده است، فرمانداری ارومیه با غیر قانونی اعلام کردن هر گونه تجمع و راهیپمایی در ارومیه افزوده است، با خاطیان و محرکین احتمالی برخورد قانونی می شود.

گفتنی است این اعتراضات از سوی مخالفین برای بی توجهی مسئولان به خشک شدن دریاچه ارومیه سازماندهی شده بود.