۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

امنیتی شدن فضای تهران با شروع خرداد ماه


خبرنگار ما از تهران: با فرا رسیدن ماه خرداد تهران چهره‌ امنیتی به خود گرفته و حضور نیروهای پلیس و بسیج در خیابان‌های تهران ملموس تر از گذشته شده است. از ساعت 12 نیمه شب گذشته در نقاط مختلفی از شهر به ویژه مناطق جنوبی و شرقی گردان‌های بسیج با لباس‌های نظامی و اسلحه مستقر شدند و با ایجاد ایست بازرسی به تفتیش خودروها اقدام می‌کنند.

از سوی دیگر تا ساعاتی از شب دسته‌های موتوری بسیجیان کم سن و سال با بیسیم به گشت‌زنی مشغولند و با بهانه‌های مختلف شهروندان و رهگذران را مورد بازخواست قرار می‌دهند. حوزه مسئولیت این نیروها بسیار گسترده است از حجاب و عفاف گرفته تا گشت زنی در خیابان‌ها و چک کردن مدارک شناسایی و اسناد خودرو...

شب گذشته در شرق تهران در میدان شهداء مقابل درب اصلی کارخانه برق حدود 50 نفر از بسیجیان به همراه سرکردگان خود با ایجاد ایست بازرسی اقدام به تفتیش خودروها و موتورهای شهروندان می‌کردند و بدون هیچ دلیلی بی آنکه حکم بازرسی نشان دهند آنان را مورد بازخواست قرار می‌دادند. این درحالیست که پارکینگ شرکت برق برای استقرار خودروهای این بسیجیان پارکینگ خود را در اختیارشان قرار داده و با بسیج همکاری دارد.

در مناطق و میادین اصلی و پر رفت و آمد شهر نیز وضع به همین صورت است و از چند روز قبل چهره شهر به خصوص همزمان با غروب خورشید امنیتی می شود که نشان می دهد این نیروها خود را برای برخورد با اعتراضات خردادماه آماده می کنند.