۱۳۹۱ اردیبهشت ۳۱, یکشنبه

بازداشت شش نفر در یک مهمانی خانوادگی در اهواز

خبرگزاری هرانا - پلیس امنیت اخلاقی اهواز در ساعت ۱ نیمه شب ۶ تن را به جرم شرکت در میهمانی خانوادگی در شهرک نفت اهواز بازداشت کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پلیس امنیت اخلاقی اهواز در ساعت ۱ بعد از نیمه شب ۲۲ اردیبهشت شرکت کنندگان در یک مهمانی خانوادگی در شهرک نفت اهواز را بازداشت کرد. این در حالی بود که کل افراد حاضر در مهمانی به غیر از یک نفر خانم بودند. همچنین تنها پسر حاضر در خانه که در اتاقش خواب بود نیز در طی این ماجرا از خواب بیدار و بازداشت شد. 

فربد دهدزی تنها مرد حاضر در خانه و پسر صاحبخانه محسوب می‌شد، او پسر خاله دخترهایی بود که در خانه حضور داشتند. در این مهمانی خانوادگی هیچ غریبه‌ای حضور نداشت.

در طی این دستگیریهای شبانه میترا نوری (صاحبخانه و کارمند شرکت نفت) به همراه دختر و پسرش فربد دهدزی بازداشت می‌شوند. مهمان‌های بازداشت شده خانم‌ها آرام یلدا و گلناز اکبری و مهرنوش برون بودند که دختر خاله‌های میزبان محسوب می‌شدند. بازداشت شدگان ۲۴ ساعت بعد با حکم قاضی و با این گفته که شما‌ها اشتباهی بازداشت شدید آزاد می‌شوند، اما چند روز بعد پس از آنکه از نیروی انتظامی بابت ورود غیر قانونی به منزل و بازداشت بی‌دلیل شکایت می‌کنند پرونده از دادگاه عمومی گرفته و به دادگاه انقلاب فرستاده می‌شود و پس از احضار، اتهام ارتباط نامشروع با نامحرم به ایشان تفهیم و برای هر کدام از ایشان ۷ میلیون تومان قرار صادر می‌شود.