۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۵, جمعه

انتخابات رژیم؛ بسیاری از حوزه‌ها خلوت است




گزارش خبرنگار ما از تهران: دومین مرحله از نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی رژیم جمهوری اسلامی از صبح امروز 15 اردیبهشت ماه در تهران و دیگر شهرهای ایران آغاز شد. از سوی دیگر با وجود آنکه صدا و سیما از یک هفته پیش بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی خود را به موضوع انتخابات و لزوم حضور امت همیشه در صحنه پای صندوق‌های رای اختصاص داده بود از مردم خواسته شد تا اول وقت برای رای دادن حاضر شوند. در این دوره از انتخابات 65 کاندیدا از 130 نفری که به دوره دوم راه پیدا کردند شانس حضور در مجلس شورای اسلامی دارند. این انتخابات تا ساعت 18:00 ادامه خواهد داشت که به گفته ستاد برگزاری در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

درخواست سیدعلی خامنه‌ای از مردم

-بیم عدم حضور مردم در انتخابات و تکرار تجربه مرحله اول سیدعلی خامنه ای را بر آن داشت تا امروز بلافاصله پس از حضور در پای صندوق‌ رای گفت: «مردم عزیز مرحله دوم انتخابات را هم مانند مرحله اول جدی بگیرند.»

-پس از خامنه‌ای، احمد جنتی دبیرشورای نگهبان و هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام دیگر چهره‌هایی بودند که به گفته خبرگزاری های داخلی رای خود را درون صندوق انداختند.

- تا ساعت 09:30 صبح جمعه بسیاری از حوزه‌های انتخابیه خلوت بود و استقبالی از انتخابات نشده بود.

-عدم حضور مردم در انتخابات باعث شده تا جمهوری اسلامی از روش همیشگی برای پوشش خبرها استفاده کند و آن هم نصب دوربین های تلویزیونی بود در حوزه هایی که مزدوران رژیم برای انتخابات در آن شرکت می کنند. «حسینیه ارشاد» خیابان شریعتی در شمال تهران و «مسجد الرسول» نازی آباد در جنوب تهران به عنوان مراکز فیلمبرداری انتخاب شده اند.

-در شرایطی که هوای تهران بارانی است در بسیاری از تقاطع‌ها خودروهای پلیس مستقر شده اند و گشت های لباس شخصی ها در خیابان مشهود است.