۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

عفو ملک زاده؛ دستهای آلوده ای که یکدیگر را می شویند


منصور امان


عفو مُلوکانه یک مُتهم به فساد مالی؛ دستهایی که یکدیگر را می شویند

با افشای دستور آیت الله خامنه ای به قُوه قضاییه برای بایگانی پرونده فساد مالی یک مسوول ارشد دولتی، علت موضعگیری تُند و غیرمُنتظره وی در 10 اُردیبهشت علیه فساد و "دُزدی" آشکار شده است. 

رهبر جمهوری اسلامی که بی درنگ پس از پرده بیرون افتادن دُزدی سه میلیارد دُلاری زیردستان و دست نشاندگان اش سرآسیمه خواستار "کش ندادن به موضوع" و جارو کردن آن زبر فرش شده بود، در این روز ناگهان در نقش پهلوان ضد فساد بر صحنه پدیدار گردید و خواهان "مُواجهه با دُزدی از کیسه ملت" شد و مُرتکبین را نیز "خائن" نامید. 

یک روز بعد، با سُخنانی که آیت الله ها شاهرودی و لاریجانی ناچار به گفتن شدند، روشن گردید که آقای خامنه ای در گرد و خاک لفظی که به پا کرد، قصد پنهان کردن چه موضوعی را داشت. 

ابتدا دفتر آیت الله شاهرودی انتصاب آقای مُحمد شریف ملک زاده، یکی از اعضای بُلندپایه دولت نظامی – امنیتی و مُتهم به فساد مالی را در پُست "مُشاور اجرایی" تایید کرد. همزمان، رییس قُوه قضاییه نیز خبر داد که آقای ملک زاده "به دلیل مصلحتی مورد رافت نظام" و "عفو از تعقیب" قرار گرفته است. 

با توجُه به اتهامات سنگینی که رُقبای فراکسیون نظامی – امنیتی دولت مُتوجه آقای ملک زاده و از این رهگُذر، "جریان انحرافی" کرده بودند، پاتک گرایش مزبور پس از عقب نشینی حریفان غیرمُنتظره نمی توانست باشد. در حالی که آقای خامنه ای و شُرکا تلاش می کردند، این سیب گندیده را در بُشقاب آیت الله شاهرودی جا سازی کنند، گُماشته های سرکش وی تاکید می کردند که آیت الله شاهرودی به اشاره خود او آقای ملک زاده را جاه و مقام بخشیده است. 

با این وجود، دُشواری کار "مقام مُعظم" در ماستمالی مساله فقط مانُور حریفان اش روی آن نبود، آقای شاهرودی نیز که به تازگی با مقام "ریاست شورای حل اختلاف قُوا" زینت یافته، علاقه زیادی به قدرشناسی از طریق کشیدن این بار به تنهایی نداشت. او از صُدور حُکم برای آقای ملک زاده به وسیله افکندن توپ به زمین قُوه قضاییه دفاع کرد. یک مسوول دفتر وی توضیح داد: "آیت الله شاهرودی خبر دارند که پرونده ملک زاده به انجام رسیده و تقریبا دیگر اتهامی مُتوجه وی نیست."

آیت الله لاریجانی نیز به نوبه خود این دسته گُل بویناک را به آدرس "رهبر" باز پُست کرد و نخُست خود با ایما و اشاره و بعد تر به صراحت از زبان کارمند اش، آقای دولت آبادی، دادستان تهران تاکید کرد: "ملک زاده مورد رافت اسلامی و عفو مقام معظم رهبری قرار گرفت."    

پاسکاری پادو های آیت الله خامنه ای با وی، تابلو راهنمایی است که سرچشمه فساد دولتی در جمهوری اسلامی را نشان می دهد. تنها "مصلحتی" که آقای خامنه ای در "عفو" آقای ملک زاده می تواند داشته باشد، منافع مُشترک و نامشروعی است که با وی دارد. پرونده مزبور، یک مثال زنده از حرص و انرژی تبهکارانه ی "رهبر" در دفاع از این منافع را ارایه کرده است.