۱۳۹۱ دی ۸, جمعه

نگرانی عمیق روسیه از احتمال حمله نظامی به رژیم تهران


آمریکا به رژیم تهران چند ماه وقت داده است تا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند. به گزارش رادیو آلمان، برای واشنگتن تسلیح هسته‌ای رژیم تهران، "سناریویی کابوس‌وار" است و به همین علت آمریکا می‌خواهد، به هر قیمتی که شده جلوی هسته‌ای شدن جمهوری اسلامی را بگیرد.

نخست‌وزیر اسرائیل نیز در آستانه فرا رسیدن سال ۲۰۱۳ میلادی، سال جدید را سالی مهم برای تعیین سرنوشت مناقشه با رژیم تهران بر سر برنامه هسته‌ای این رژیم قلمداد کرد.

وزیر امورخارجه کانادا نیز گفته که عاقلانه است رژیم تهران به آنچه جامعه جهانی و اوباما گفته‌اند توجه کند و انعکاسی جدی در برابر آن داشته‌ باشد.

  مدیر مؤسسه معتبر واشنگتن در سیاست خاور نزدیک می‌گوید، در صورتی که جلوی اتمی شدن رژیم تهران گرفته نشود، باراک اوباما در تاریخ آمریکا به عنوان رئیس‌‌جمهوری ثبت خواهد شد که در دوران ریاست او جمهوری اسلامی به بمب اتمی دست پیدا کرده است.

به همین دلیل تحلیل‌گران امکان درگیری نظامی با رژیم تهران در سال آینده میلادی را بعید نمی‌دانند.


نگرانی عمیق روسیه

خبرگزاری اینتر فکس روسیه به نقل از وزیر امور خارجه این کشور در مورد پیامد‌های توسل به زور علیه رژیم تهران برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داد.

بنابراین گزارش، سرگئی‌ لاوروف از همه طرف‌های درگیر در موضوع هسته‌یی رژیم تهران خواسته است که در گام‌های خود و توسل به زور در روند مذاکرات احتیاط کنند و خاطر نشان کرد که این موضوع وی را عمیقا نگران می‌کند.