۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

کیهان عزیزی و داوود غفاری دو فعال فرهنگی-ادبی از طرف اداره بدنام‌ اطلاعات پاوه‌ احضار و بازداشت شدن


این دو به اتهام نگارش متن اعلامیه‌ تسلیت بزبان کردی بمناسبت درگذشت یکی ازنویسندگان در ماه گذشته‌ و پس از شکایت امام جمعه‌ جنایتکار و نماینده‌ خامنه ای در پاوه‌(ملا قادر قادری)احضار و بازداشت گردیدند.

در شکایت این جانی علیه‌ این دو فعال فرهنگی آمده‌ نامبردگان در یکی از مراسمات تعزیه‌ محلی مبادرت به‌ صدور اطلاعیه‌ای بزبان کردی کردند که‌ در آن نامی از اسلام و مقدسات اسلامی بمیان نیامده‌ و ادامه‌ این تهاجمات فرهنگی منجر به‌ تضعیف مذهب تشیع علوی و آرمانهای امام راحل میشود.
این جنایتکار با ایجاد فشار و تهدید بر علیه‌ خانواده‌های‌ فعالان فرهنگی و سیاسی سطح منطقه‌ راه را برای سرکوب بیشتر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی رژیم جنایتکار و احضارهای پیاپی شهروندان هموار نموده‌ است.
هفته‌ گذشته‌ وی درخطبه‌های نماز جمعه‌ ضمن توهین به‌ اسامی غیر اسلامی و غیر دینی و انتقاد از والدین مبنی بر انتخاب اسامی کردی و غیراسلامی برای فرزندانشان، دختران و پسرانی که‌ اسامی غیر اسلامی دارند را بی لیاقت و ولگرد و پیامک نویس خطاب کرد.
در اعتراض به‌ سخنان وی، موج اعتراضات در فضای مجازی بر علیه‌ آنچه‌ مردم دخالت در امور شخصی قلمداد میکنند شروع و چندین گروه‌ فیس بوکی و سایت خبری این واکنشها را پوشش میدهند.
ملا قادر قادری جنایتکار در تیرماه ۱۳۵۹ به‌ حکم خمینی دجال به‌ عنوان نماینده‌ ولی فقیه‌ و امام جمعه‌ پاوه‌ منصوب شد.در سفر سال گذشته ولی فقیه طلسم شکسته به‌ استان کرمانشاه و شهر پاوه‌ تعریف و تمجیدهای فراوانی از وی بشرح ذیل نمود«بخش مهمی از این امتیازات (امتیازات شهرستان پاوه) بر می‌‌گردد به این مرد عالم و مجاهد، این جناب ماموستا قادری؛ روحانی هم عالم و هم روشنفکر. این‌جور روحانی‌‌ای در این دوره و در همه‌ مقاطع حساس، به کار جماعت‌های مردمی می‌آید؛ آگاهانه، بابصیرت، مسائل را تشخیص بدهد، درک کند، بعد هم وسط میدان باشد» .