۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

انتقال ناگهانی فعال دربند دانشجويی به مکانی نامعلوم

دانشجونیوز: سید ضیا نبوی، فعال دانشجویی و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که در زندان کارون اهواز در حبس است، دیروز به دادگاه انقلاب اهواز و از آنجا به مکان نامعلومی منتقل شد.

آن طور که سایت کلمه گزارش داده است از دلایل انتقال وی به دادگاه خبر دقیقی در دست نیست ولی احتمال داده می شود وی از دادگاه به اداره اطلاعات شهر اهواز و سلول انفرادی منتقل شده باشد.



در جریان انتقال این فعال دانشچویی، کلیه وسایل او مورد بازرسی و جستجو قرار گرفته و تمام دستوشته های او نیز توسط ماموران ضبط شده است.

از آخرین نوشته های پرمخاطب سید ضیا نبوی، نامه اخیر او در نقد حکم اعدام یکی از فعالان مسالمت جوی عرب به نام محمدعلی عموری است. نکته ای که احتمال داده می شود در انتقال امروز او به دادگاه انقلاب اهواز و اداره اطلاعات این شهر بی ارتباط نباشد.

در ۲۲ دی ۸۸، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، وی را به به ۱۵ سال زندان (۱۰ سال حبس در تبعید در شهرستان ایذه) و ۷۴ ضربه شلاق محکوم نمود. این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

این عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، در اول مهرماه ۸۹ به زندان کارون اهواز، که از وضعیت بسیار نامناسبی برخوردار است، تبعید شد. وی در اردیبهشت ماه سال ٩٠ به همراه ٢٥ زندانی سیاسی دیگر، به زندان دیگری به نام اردوگاه کلینیک در اهواز منتقل گشت. وی پس از چهار ماه مجددا به زندان کارون بازگشته بود.