۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

مخالفت روسیه با اعزام بازرسان سازمان ملل به سوریه

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که بازرسان سازمان ملل اجازه ورود به سوریه برای تحقیق در مورد سلاح شیمیایی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «گنادی گاتیلوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که بازرسان سازمان ملل نمی‌توانند برای تحقیق در مورد وجود سلاح شیمیایی وارد سوریه شوند زیرا اجماعی بر لزوم چنین مأموریتی صورت نگرفته است.



گاتیلوف افزود: تمایل سازمان ملل برای ارسال بازرسانش به همه خاک‌های سرزمینی سوریه امری است که برای دمشق غیر قابل قبول است.

وی خاطر نشان کرد که پیامی که دبیرخانه سازمان ملل به دمشق ارسال کرده بسیار گسترده تر از درخواستی بوده که سوریه از سازمان ملل داشت.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، این پیام تنها بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در خان العسل حلب را بررسی نمی‌کند بلکه بر ضرورت بررسی خاک‌های سرزمینی سوریه درمورد استفاده از سلاح شیمیایی در موارد دیگر را نیز شامل می‌شود.

این مقام روس گفت: این پیام سازمان ملل عملا نقض و تجاوز از درخواست دمشق است در حالی که سازمان ملل هیچ اطلاعاتی درمورد احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در موارد دیگر در سوریه را ندارد.