۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

پنجمین دادگاه کهریزک؛ پاسخ متهم به روح الامینی

پنجمین جلسه محاكمه قضات تعلیق شده كهریزك دقایقی قبل در سالن اجتماعات دادگاه كیفری آغاز شد.

دقایقی قبل با حضور اولیای دم و متهمان جلسه محاكمه سه قاضی تعلیق شده ماجرای كهریزك به ریاست قاضی مدیرخراسانی و با حضور چهار قاضی مستشار برگزار شد.این جلسه نیز با نظر قضات دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد.



قرار است در جلسه امروز به اتهامات قاضی حداد رسیدگی شود. این متهم پرونده در چهار جلسه قبل غایب بود و كیل او در جلسات حاضر می شد.

قاضی افتخاری سرپرست دادگاههای كیفری استان تهران در این باره به خبرنگار مهر گفت: این از حقوق متهم است كه در جلسه دادگاه حاضر نشود و یا وكیل خود را بفرستد. اما اگر قضات دادگاه تشخیص دهند حضور او در دادگاه نیاز است باید در جلسه محاكمه حاضر شود.

بر اساس این گزارش، در چهار جلسه گذشته به اتهامات سعید مرتضوی و حیدری فر رسیدگی شد اما آخرین دفاع از آنان اخذ نشد.

در همین حال علی‌اکبر حیدر‌ی‌فر در هنگام ورود به دادگاه کیفری استان تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد این‌که آیا دفاعیات شما در این جلسه نیز ادامه دارد؟ گفت: «دفاعیات من تمام نشده و ادامه دارد.»

وی همچنین از حضور دیگر متهم پرونده در دادگاه اظهار بی‌اطلاعی کرد و افزود: «علی‌القاعده وی در دادگاه حضور نخواهد یافت و به احتمال زیاد وکیل‌اش امروز در دادگاه حضور دارد.»

این قاضی متهم در پرونده کهریزک در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد اینکه آقای روح‌الامینی اظهارات شما را رد کرده و گفته مگر شما سخنگوی دستگاه قضایی از سوی ما هستید که شهود ما حق شهادت ندارند، خاطرنشان کرد: «من از طرف آقای روح‌الامینی این حرف را بیان نکردم. فرزند ایشان در اغتشاشات حضور داشتند و عکس وی نیز در سایت‌ها موجود است.»

وی گفت: «من چنین حرفی بیان نکردم که شهود حق شهادت ندارند.»

در جلسه پیش دادگاه کهریزک متهمان تصاویری از قربانیان  در اختیار دادگاه قرار داده اند و ادعا کرده بودند که این تصاویر حضور قربانیان در راهپیایی ها پیش 18 تیر سال 88 را نشان می دهد. بر همین اساس متهم پرونده این تصاویر را سند اغتشاش گر بودن قربانیان تلقی کردند. 

اما روز گذشته صالح نیکبخت وکیل مرحوم جوادی فر طی یادداشتی در روزنامه شرق این ادعاها را غیر مستدل و تاسف برانگیز دانست.