۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

پنتاگون در حال تهیه طرحی برای حمله به رژیم اسد

ایسنا: با وجودی که دولت آمریکا هنوز قاطعانه روشن نکرده که سلاح‌های شیمیایی در سوریه توسط کدام یک از طرفین درگیر استفاده شده است، یک مسئول بلند پایه در دولت این کشور اعلام کرد: پنتاگون در حال تهیه کردن طرحی برای آغاز مداخله نظامی در سوریه است. 


به گزارش خبرگزاری سوریه نیوز، یک مسئول بلند پایه در دولت آمریکا به شبکه سی ان ان گفت: پنتاگون اخیرا اقداماتش برای تهیه طرحی جهت دخالت نظامی احتمالی در سوریه را افزایش داده است و این پس از افزایش اظهارات مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در درگیری‌های مسلحانه دو سال گذشته در سوریه است. 

این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در ادامه عنوان داشت: فعالیت‌های پنتاگون برای تهیه این طرح همزمان با افزایش اطلاعات دقیق در مورد احتمال استفاده نظام سوری از سلاح شیمیایی صورت گرفت. 

این منبع آگاه در ادامه افزود: در صورت صدور دستور از سوی باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا، طرح مذکور که شامل مشارکت هزاران نیروی آمریکایی در جنگ است، اجرا خواهد شد. 

مسئول آمریکایی مذکور در ادامه استفاده از نیروی زمینی آمریکا در حمله به سوریه را بعید دانست. این در حالی است که دو مسئول آمریکایی دیگر اعلام کردند که به احتمال زیاد دولت آمریکا برای حمله به سوریه از موشک کروز استفاده خواهد کرد.

همچنین گزارش‌های خبری نیز حاکی از آن است که ارتش آمریکا چندین سناریوی برای رویارویی با تحولات سوریه و سلطه بر ذخایر تسلیحاتی و شیمیایی این کشور در دست دارد. 

روزنامه واشنگتن پست به نقل از شماری از مسئولان بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد: باراک اوباما، آماده است که تجهیزات جنگی به مخالفان سوریه ارسال کند. 

بنا به گفته مسئولان آمریکایی مذاکرات سیاسی همچنان گزینه اول آمریکاست و برای تحقق این هدف دولت آمریکا تلاش‌های جدید خود در قانع کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را در خصوص اینکه دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است آغاز کرده است.