۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

تایید حكم اخراج سه فعال كارگری در شركت واحد

 با رای هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمال غرب تهران یکی از فعالان مستقل صنفی شرکت واحد اتوبوسرانی تهان از کار اخراج شد.

به گزارش ایلنا، «حسن سعیدی» از رانندگان شرکت واحد تهران که  ۱۳ سال سابقه کار در این شرکت را دارد، در حالی با رای هیت حل اختلاف اداره كار اخراج شد که تمامی سه عضو گروه کارگری هیات حل اختلاف با اخراج وی مخالف بودند. 



صدور این حکم اخراج درحالی است که چندی پیش دو نفر دیگر از کارگران شرکت واحد به نامهای «وحید فریدونی» و «ناصر محرم‌زاده» نیز با حکم هیات حل اختلاف به ترتیب پس از ۹ و ۱۴ سال کار در این مجوعه از کار اخراج شده‌ بودند.

بنابر ادعای سعیدی دلیل اخراج او و فریدونی حضور در اجتماعی بود که پاییز سال گذشته از سوی گروهی از کارگران شرکت واحد به منظور پیگیری وعده مسئولان شهرداری در خصوص افزایش مزایای نقدی کارگران این شرکت در مقابل ساختمان شهرداری برگزار شد.

به دنبال این حکم، احمدی یکی از مسئولان روابط عمومی شرکت واحد با بیان اینکه در این شرکت هیچ کارگری بی‌دلیل اخراج نشده است گفت: افرادی که مدعی هستند اخراج شده‌اند، در تشکلی غیر قانونی به نام سندیکا فعالیت دارند.