۱۳۹۲ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

سنای آمریکا به روحانی 2 ماه فرصت داد

به گزارش تیک، سناي آمریکا قانون تحریم هاي بیشتر رژیم ایران را با 400 رای در برابر 20 راي به تصویب رساند و این منجر به خاتمه یافتن صادرات نفتي ایران مي شود.

الیوت انگل، سناتور دموکرات ایالت نیویورک، مي گوید:« اگر رژیم ایران قصد تغییر در سیاست هایش را داشته باشد، همه ماه اوت و سپتامبر این فرصت را خواهد داشت. سنا تا آن زمان در این مورد بحث نخواهد کرد. بعد از آن جلسه اي خواهیم داشت و لایحه را به رئیس جمهور مي دهیم. من گمان نمي کنم تغییر زیادي تا ماه اکتبر اتفاق بیافتد.»



وی گفت که این زمانبندي توجیهي براي بسیاري از سناتور ها بود که نگران این بودند که فرصتي مناسب به روحاني و روند دیپلماسي داده شود و بعد آن را به راي نهایي بگذارند.

انگل افزود :« اگر آنها (ر ژیم ایران) بخواهند تغییري در دیپلماسي شان بدهند، دوماه وقت دارند. دولت اوباما هم سه ماه وقت دارد که به دولت روحاني فشار بیاورد.»

به نوشته ی جروسالم پست، درعین حال اهرم فشار بکار رفته از سوي کنگره باید از سوي رئیس جمهور آمریکا یک فرصت تلقي شود. روحاني هم ملزم مي شود که سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل در ماه سپتامبر را جدي بگیرد.

هنري وکسمن، نماینده دموکرات سنا گفت: "اگر رژيم ایران به سلاح اتمي مجهز شود، خطرات زیادي ما را تهدید مي کند. آنها نمي توانند ما را بیش از این منتظر بگذراند.