۱۳۹۲ مرداد ۲۲, سه‌شنبه

کيفر خواست جديد دادستان آرژانتين و تأکيد مجدد بر حکم بازداشت هفت تن از سران و کارگزاران رژيم

دادستان آرژانتين، آلبرتو نيسمان، در يک کيفرخواست تکميلی و 500 صفحه يی اسناد و شواهد بيشتری را در مورد مسئوليت رژيم آخوندی و سران و کارگزاران آن در انفجار آميا در بوئنوس آيرس در تير 1373 (ژوييه1994) منتشر کرد. وی بار ديگر بر حکم بازداشت 7تن از سران رژيم به عنوان مسئولان اين انفجار تروريستی تأکيد کرده است. اين افراد عبارتند از علی اکبر رفسنجانی رئيس جمهور وقت و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آخوندی، علی اکبر ولايتی وزير خارجه وقت و مشاور خامنه ای، محسن رضايی سرکرده وقت سپاه پاسداران و دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، احمد وحيدی سرکرده وقت نيروی تروريستی قدس (وزير دفاع احمدی نژاد)، علی فلاحيان وزير اطلاعات رفسنجانی، محسن ربانی رايزن فرهنگی وقت و احمد رضا اصغری دبير سوم وقت سفارت رژيم آخوندی در آرژانيتن.

کيفرخواست جديد که وحشت رژيم آخوندی و سردمداران آن را برانگيخته است، در خرداد ماه امسال در حالی به دادگاه ارائه شد، که اين رژيم در ماههای گذشته تلاش زيادی کرده بود تا با زد و بند و ارائه پاره يی امتيازهای اقتصادی، از ادامه پيگيری اين پرونده جلوگيری کند. از جمله به منظور سرپوش گذاشتن بر اين پرونده 18ساله، در روز 8بهمن 1391 با دولت آرژانتين توافق کرده بود که يک هيأت مورد توافق دو دولت، برای تحقيق در مورد اين پرونده تشکيل شود.
کيفرخواست تکميلی دادستان آرژانتين، شبکه تروريستی رژيم در کشورهای مختلف آمريکای لاتين را که در پوشش انجمنهای فرهنگی و مذهبی کار می کنند، با جزييات فاش کرده و نشان داده است که اين شبکه تروريستی که دست اندرکار انفجار آميا بوده است، در بسياری از اقدامات تروريستی ديگر در اين منطقه دست داشته است.
اما رژيم ضدبشری آخوندی هيچ گاه به درخواستهای اين کشورها برای تحويل جنايتکاران به دستگاههای قضاييه برای انجام تحقيقات و قرار گرفتن در مقابل عدالت پاسخ نداده است.